Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte dra på med en real nasa pc nå etter jul:

HK: Gigabyte K8NXP-9 nForce4 Ultra

Ram: OCZ 1024 mb 3200 Platinum ed.

kabinett: Thermaltake Tsunami [sort]

CPU: AMD Athlon 64 4000+

Vifte:Thermaltake "Silent tower"

Harddisk: Maxtor 300 GB S-ATA 7200 RPM

PSU: OCZ powerstream 520 Watt

DVD Brenner: BenQ DW 1620 Dual Layer-

DVD Spiller: Plextor 16x DVD 40x CD

VGA KORT: Asus Extreme x800 XT PE

Lurer på hva dere synes om mitt valg av ny pc

:roll: Tror selv att dette kan være en god investering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter jul? det er nyttår... skal du vente 12 mnd'er og så kjøpe den?

ser bra ut det, men jeg ville gått for et SLI hovedkort, og kjøpt et 6800 GT / Ultra, og så kjøpt et til når ressursene er der (eller kjøpt 2 med en gang)

Han mener sikkert at det er tid for pc-kjøp, nå når jul er forbi, det skjønte du da.... :D Ellers syns jeg komponentvalget var godt, hvis du som sagt ikke vurderer SLI. Allikevel noe pirk: Rammen burde du passe på er Rev.2, og ang. skjermkortet hadde jeg heller skaffet et sapphire/powercolor-kort. Asus sin kjøleløsning støyer over gjennomsnittet, viftekontakten er custom og støtter derfor ikke kjølere som Arctic Cooling sine, og kortet er generellt dyrt sammenlignet med konkurrentene.

Lykke til med kjempe-pc, har selv samme psu og harddisk, meget fornøyd!

Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe en FX-prosessort istedet? Ikke så mye lenger opp i pris, såvidt jeg vet? Og ja, kjøp et SLI-hovedkort, om du føler du trenger det..! :p

Og vannkjøling ja, Silent Tower er ikke sååååå bra, og bråker MYE mer enn den skal. Selvom jeg tror jeg var uheldig og fikk en 28dba versjon som de har sendt ut av tidligere kjølere...

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe en FX-prosessort istedet? Ikke så mye lenger opp i pris, såvidt jeg vet? Og ja, kjøp et SLI-hovedkort, om du føler du trenger det..! :p

Og vannkjøling ja, Silent Tower er ikke sååååå bra, og bråker MYE mer enn den skal. Selvom jeg tror jeg var uheldig og fikk en 28dba versjon som de har sendt ut av tidligere kjølere...

Har ikke tenkt kase bort penger på FX som i mitt syn er "rubbish"

Har strafet tanken med SLI, men har konkludert at det blir ørlite for dyrt, bruker heller pengene på klær og annet. :p Trenger jo noe ha på seg når man sitter foran pcen?

Jeg kan jo bytte ut CPU Viften, om noen av der kommer med forslag, skal helst være kjøpt på netshop.no takk!

Endret av Blast3r
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt kase bort penger på FX som i mitt syn er "rubbish"

Har strafet tanken med SLI, men har konkludert at det blir ørlite for dyrt, bruker heller pengene på klær og annet. :p Trenger jo noe ha på seg når man sitter foran pcen?

Jeg kan jo bytte ut CPU Viften, om noen av der kommer med forslag, skal helst være kjøpt på netshop.no takk!

vel, kjøper du FX så sparer du penger på klær, for jeg tror den utvikler endel varme. Kjøp bare vifter som blåser luften ut? :p

Å kjøpe en 4000+ er og å kaste bort mye penger for lite nytelse. Kjøp en 3500+ og klokk den opp litt, så får du råd til mere klær :)

Denne kjøleren er av ren kobber, og vil gjøre det mye kjøligere for din cpu, + at du ikke jan høre den på laveste innstilling! Virkelig det beste kjølerkjøpet for en forholdsvis rimelig penge mao. Så hold deg unna de dyreste delene, som f.eks en 4000+ :p

Lenke til kommentar

ville gått for FX prosessor... menne ser jo ut som du har gjort ditt valg.... synes at når en skal betale 6000 for en prosessor så kan en like godt kjøre fult ut og ta den beste på markede.... for den forsvarer uansett ikke prisen.

menne lykke til med pcen iallefall... knallbra blir den nå uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...