Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2pc'er samme ip, den 3 får en helt annen, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Har ett STORT problem som holder på å gå meg på nervene...

Eg kom til leiligheta mi i dag, koblet opp internett som vanli.. internett kommer inn, går i en switch, og videre til de 3 forskjellige pc'ene....

De 2 første pc'ene gikk greit, de fikk rett ip da eg trykte på "motta ip- adresse automatisk"

Den siste pc'en får en helt annen adresse enn d de 2 andre fikk... Klarer ikke å fatte hvorfor... å hvorfor går d ikke ann å hverken finne hverandre på lan eller få til å skifte ip på den siste maskinen så d blir rett?! Kanskje litt vanskeli formulert, men er ikke SÅ utroli flink til dette, men har da satt minst 100 nettverk før :F

På forhånd takk for svar ! :D

-edit-

Trenger virkeli hjelp til d her... Har jeg forklart meg selv dumt ?

For å prøve å forenkle : Skulle koble 3 pc'er på samme switch, men bare 2 av dem får rett ip adresse.. den siste får noe helt annet å d går ikke ann å bytte den... Har til og med gått så langt at eg har formatert, i tilfelle d skulle vere noe galt med ett eller annet. Men heller ikke d fungerer!!!!!! Noen må ha noe jeg kan prøve :(

PLZZZZZZ SVAR :D

Endret av Luuuringen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig har du en ruter med DHCP-server innebygd i modemet ditt, right?

Er den tredje maskinen satt opp til "obtain automatically"?

Hvis ipconfig viser en 169.x-adresse betyr det at DHCP-requesten har feilet, forsøk ipconfig /renew.

Alternativt, sett en statisk IP i rangen til ruteren din. Kjør ipconfig /all på maskin 1 eller 2 og sett det samme manuelt på nr. 3 MEN med ip-adresse .200 slik at du legger deg utenfor DHCP-serverens range. Husk også DNS-settinger!

Lenke til kommentar

ja, den 3 er satt til "obtain automaticly"

den får som du sier en 169.x-adresse...ipconfig /renew funker ikke :( Den får fortsatt bare en 169.x-adresse.... Bruker ikke router, bruker switch (nexswitch sd 080s) auto mdi/mdix.... har og testa med ipconfig /release uten videre suksess...

Til slutt har eg testa å kobla bort pc nr2 å bruke den ledninga til pc nr3 istedefor, heller ikkje d fungerer! :(

Noen som har noe annet å teste?! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...