Gå til innhold

klokke fekvens overser sata disk!

Anbefalte innlegg

Jeg har et abit IC7-G hovedkort med en 2.8ghz cpu..

Gikk nylig til anskaffelse av en maxtor diamond 10 200Gig.. som en ekstra lagringsplass.. SKal ikke ha os på den disken..

Hadde mye problemer i starten med å få windows til å oppdage denne disken, først når jeg satt cmos til reset og starta maskinen på nytt fant jeg disken i bios..

Starta opp maskinen og partisjonerte og formaterte disken, så gikk jeg inn i bios igjen for og klokke opp hastigheten på cpu til 3.0ghz, da finner verken bios eller windows disken..

Satt ide delay til 10 sek, men det hjalp heller ikke..

Det funker kun med cmos til reset og ordinær 2.8ghz..

Hvorfor skjer dette og må jeg kjøpe meg en ny cpu som er raskere og heller la være med og klokke opp hastigheten? :roll::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt det samme problemet selv. Men uansett, inne på Softmenu (regner med at du overklokker der) må du sette AGP Ratio (CPU:AGP:PCI) på Fixed. Deretter lagrer du innstillingene og starter på nytt. Da skal disken komme frem i oppstarten og Windows skal boote opp som vanlig. Den gjør iallefall det hos meg.

Håper at dette hjelper deg og at du skjønner hva jeg mener.

Endret av Tails
Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset Tails! :thumbup:

Gjorde som du sa og nå funker det som fy!!

Men en ting jeg lurer på?

Når agp,pci ratio settes til fixed så går frekvens verdiene ned på agp og pci! Vil ikke det si at bus hastigheten på agp og pci går ned?

Prøvde først og sette det til fixed og kjøre opp verdien, men da fant ikke windows disken..

Finnes det noen annen møåte og løse dette prob på, vil jo helst ha maskinen så kjapp som mulig!! :dribble::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...