Gå til innhold

Film24.no lureri (10 dager gratis...)

Anbefalte innlegg

Som sikkert alle har fått med seg så triller det en reklame om film24.no på TV støtt og stadig for tiden. Det jeg synes virker rart er registreringen der man skal krysse av valg og det står "Ja, jeg ønsker et gratis 10-dagers prøveabonnement (økonomi-abonnement)

NB! Kredittkort-nummer må legges inn. Kun ett prøveabonnementet pr kredittkort/person/husstand tillates.

Med mindre abonnementet stoppes fortsetter du med abonnementet du velger nedenfor.

Prøveabonnnementet er helt uten forpliktelser! Du trenger ikke å fortsette etter 10 dager."

Under dette står det at Økonomi (2 filmer hjemme) Ubegrenset leie. Vi sender deg først 2 filmer. Send to av dem

tilbake i vedlagte prefrankerte konvolutt, og vi sender deg

straks to nye - koster 199,- for 1 mnd

Man må også oppgi kredittkort opplysninger og de kommer garantert til å somle med filmene eller posten går så tregt frem og tilbake at det drar lett over de 10 prøvedagene som er gratis og da må man automatisk betale 199,-

http://film24.no/Register.asp

Sleipt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 Launch,

Jeg har registrert meg på film24, og fikk da disse 10 dagene, etter 4 dager får jeg kr. å betale 199, mens gratis abonnement har ikke gåt ut. I faktura så står det at, det er betaling for neste månede. Tror du at jeg kan slippe å betale hvis jeg stoper abonnemente nå? For at jeg er litt redd for å få faktura om et år. Det er også skipt at det tar mye lengere tid en det står i FAQ deres, 1 - 2 dag, mens jeg vented i 4 dager etter at de sendte filmene til meg. Også ideen er ganske grei, bare at service er dårlig. Har noen andre erfaringer med DVD-Utleie på Nettet? Kanskje Brafilm.com eller Filmleie er bedre? Og hvis noen har bedre erfaring med Film24, skal jeg forsette med den kansje 1 måned til, og se om det går bedre.

P.S Sorry for grammatiske feil :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært medlem i Film24.no siden september i fjor, og har aldri hatt problemer med de. De har bestandig vært eksepsjonelt raske til å få ut dvd'ene når de har fått de andre i retur. Skal man skylde på treghet, så må det vel skyldes posten. Jeg har opplevd å få sendt dvd'er 3 ganger i løpet av en uke.

Hadde 2 filmer hjemme, postla de søndag, gikk med første post på mandag, kom fram hos de tirsdag, sendte ut til meg samme dag, hadde nye filmer onsdag, postla de på kvelden, kom fram torsdag hos de, de sendte nye til meg fredag og jeg fikk de lørdag :yes::thumbup: Nå bor jeg ikke så utrolig langt unna Oslo hvor de holder til (Sandefjord).

Det eneste negative jeg kan komme med, er at det er enorm ventetid på nye filmer. Da kan man like godt stikke innom den lokale sjappa og leie der, i stedet for å få de tilsendt 3 somre og 4 vintre etter at ALLE andre har sett den.

Men, hvis du liker "gamle" filmer så... :p Og har 400 filmer på listen, så går det greit!

Lenke til kommentar

2 Jaffaman,

Tja jeg tror at jeg bor litt langt unna, Akershus, Bærum. Mens akkurat nå så har det gått også 5 dager, og jeg har ikke fått en dritt. Jeg bytter til Brafilm og ser om hvordan det går, 3 filmer i uka hadde vært fint.

Lenke til kommentar
folk lærer seg aldrig :/ det lukter T5PC av sånne lang vei. Akkuratt som "norges Magasinet" som du får i posten med hundrevis av tilbud som du ikke trenger.

Nuvel, har ingen erfaring med DVD tjenester pr. internett, men jeg skjønner ikke helt T5PC sammenligningen din her. Slik jeg ser det har disse to tingene ingen felles trekk. Film24.no er en vanlig butikk som selger abonnementer, uten noen form for pyramidestruktur.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det er helt bak mål å sammenligne med T5PC. Musikk/filmklubber har brukt den modellen så lenge jeg kan huske. Man blir lokka inn med tilbud om 3 gratis filmer/plater fra katalogen (som kommer i posten), og så automatisk fakturert for "månedens film" plate hvis man ikke avbestiller innen en mnd. Sånn har det vært i alle år.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det er helt bak mål å sammenligne med T5PC. Musikk/filmklubber har brukt den modellen så lenge jeg kan huske. Man blir lokka inn med tilbud om 3 gratis filmer/plater fra katalogen (som kommer i posten), og så automatisk fakturert for "månedens film" plate hvis man ikke avbestiller innen en mnd. Sånn har det vært i alle år.

bak mål? tviler. Fellestrekket er at du blir lurt, blir mer, og så blir du "eid" med fakturaene som du greier ikke å fjerne. Du blir nødt til å "bli med", og kommer deg ikke ut igjen.

Lenke til kommentar
bak mål? tviler. Fellestrekket er at du blir lurt, blir mer, og så blir du "eid" med fakturaene som du greier ikke å fjerne. Du blir nødt til å "bli med", og kommer deg ikke ut igjen.

Skjønner ikke problemet.....Det er da vel bare å si opp!! :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har betalt og stoppet mitt abonnement flere ganger. Ingen problemer i det hele tatt!

Betaler for tre mnd. Like før tremnd.-perioden er over stopper jeg abonnementet. = ingen flere filmer kommer i posten. Når jeg så vil ha filmer igjen starter jeg abonnementet. Penger trekkes fra konto og filmene kommer i postkassa igjen. Alt gjøres fra websidene til Film24.

Endret av Blippblopp
Lenke til kommentar
Jeg har betalt og stoppet mitt abonnement flere ganger. Ingen problemer i det hele tatt!

Betaler for tre mnd. Like før tremnd.-perioden er over stopper jeg abonnementet. = ingen flere filmer kommer i posten. Når jeg så vil ha filmer igjen starter jeg abonnementet. Penger trekkes fra konto og filmene kommer i postkassa igjen. Alt gjøres fra websidene til Film24.

men det var da positivt :) bra

Lenke til kommentar

Jeg var medlem hos både film24 og filmleie tidligere. Abonnementet ble sagt opp med å sende alle filmene inn (de tar straffeportoen, ikke jeg) sammen med en notis hvor jeg skrev at jeg med dette ønsket å si opp abonnementet.

Hva forsinkelser angår, så opplevde jeg på det meste tre dager fra de (filmleie.no )sa de hadde sendt filmene, til jeg mottok de, men det skyldes treig postgang utifra datostemplinga på brevet å dømme.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært medlem der i lang stund , og jeg har aldri hatt noen problemer.

De sender raskt tilbake filmer. Akkurat det medlemstilbudet (10 dager gratis) som det er snakk om er litt missvisende etter mitt syn. Jeg rakk en forsendelse med filmer på de dagene. Når du er betalende medlem rekker du hvertfall 2 forsendelser på 10 dager. Så de somler nok litt med vilje når det gjelder prøveperioden.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemet her. Jeg har både prøvd brafilm (1 måned, 50 kroner) og film24 (10 dager,0 kroner) sitt prøvetilbud. Det er bare å si opp seinest dagen før abbonementet utløper.

Videre kreves det at film24.no sine filmer tilbakeleveres seinest 3 dager etter abbonementsslutt. Brafilm krever hele 7 dager. Med andre ord, hvis du leverer fra deg en filmene den samme dagen abbonementet utløper må du ikke betale for en ny måned. Det er bare til å lese medlemsvilkårene. Hvis du følger disse kan de ikke juridisk kreve noe annet.

Jeg skjønner heller ikke hvordan de sammenligner dette med pyramidespill. Det har ingen likhetstrekk men pyramidespill. De prøver bare å få kunder som alle andre.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

MrLeftfield, TULL! Film24 er ikke pyramide eller snuskete på noen som helst måte. Jeg benyttet meg selv at 10 dager gratis og fikk tilsendt 4-5 filmer på den tiden.

Jeg har også i etterkant meldt meg ut og hører ikke mer fra de.

Lenke til kommentar

har bare trøbbel med film 24, fungerte bra helt til den dagen da plutselig 2 filmer ble borte i posten, eller de har ikke registrert dem inn.

Nytter ikke å få tak i dem, har prøvd ørten hundre ganger på det mail skjemaet, men ikke noe svar, har prøvd å ringe han som står reg i brreg, men ikke noe svar. Så siden abbet mitt gikk ut et par uker etter dreit jeg bare å betale, og hørte ikke noe mere og regna saken for avsluttet.

Så flere mnder etterpå har de vært å trekt visaen min, og jeg får ikke tak i dem.

har bestilt nytt visa kort nå, men de har trekt med 2000kr for mye tilsammen, regner med å aldri se noe mer til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...