Gå til innhold

Skal kjøpe nytt skjermkort, vurderer XFX 6800 GT

barvini

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe nytt skjermkort som jeg senere skal kunne bruke i SLi!

Kortet må derfor være PCI-ekspress

Jeg har sett på følgende kort:

XFX GeForce 6800 GT PCI-x

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304715&cks=PRL

Er dette det eneste 6800 GT med PCI-x, bortsett fra Gainward sitt da dette er dyrere?

Er det noen som har noen erfaringer med dette kortet??

Er det et bra 6800 GT kort?

Til slutt: Vil dere anbefale noen andre kort i stede??

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal også ha et PCI-E skjermkort og er forundret over at det finnes så få alternativer, særlig blant 6800GT og X800 Pro VIVO. Prisene på 6800GT er dessuten 500-700,- høyere enn tilsvarende AGP-versjoner. Har sett at MSI har et 6800GT-kort for PCI-E, men ingen som fører MSI har såvidt jeg vet ført det opp i sortimentet ennå.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Jeg skal også ha et PCI-E skjermkort og er forundret over at det finnes så få alternativer, særlig blant 6800GT og X800 Pro VIVO. Prisene på 6800GT er dessuten 500-700,- høyere enn tilsvarende AGP-versjoner. Har sett at MSI har et 6800GT-kort for PCI-E, men ingen som fører MSI har såvidt jeg vet ført det opp i sortimentet ennå.

Ja synes det er rart!!

Angående det med prisforskjell. Hvis du ser på prisen på XFX 6800 GT AGP så er den omtrent det samme som PCI-x versjonen!

Lenke til kommentar

PCIe versjonen av NV40 som heter NV45 bruker nvidia sin HSI chip (High Speed Interconnect) til å oversette AGP fra GPU til PCIe til hovedkortet. Denne brikken koster mer å produsere

Samt prisene er nok litt kunstig, da 6800GT PCIe er ganske nytt i "retail" markedet (har gått hovedsakelig til OEM produsenter før)

Edit: Bilde av NV45 (litt sensurert...)

bridge.jpg

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' date='04/01/2005 : 01:31'] PCIe versjonen av NV40 som heter NV45 bruker nvidia sin HSI chip (High Speed Interconnect) til å oversette AGP fra GPU til PCIe til hovedkortet. Denne brikken koster mer å produsere

Samt prisene er nok litt kunstig, da 6800GT PCIe er ganske nytt i "retail" markedet (har gått hovedsakelig til OEM produsenter før)

Da er det jo naturlig at de kortene blir dyrere.

Takk for oppklaringen! :thumbup:

Lenke til kommentar

skaffer alle hardware billig .. det 6800gt kortet og.. kan maile meg på [email protected] for spørsmål.. er det lov til å spamme sånn som jeg gjør nå? eller svarer jeg bare på spørsmålet hans.. han lurte jo på hvor andre steder han kunne skaffe seg et :p men men det gjelder til alle..hvis dere trenger hardware billig.. alt er nytt i plastikk med garanti

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...