barvini Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei! Skal kjøpe nytt skjermkort som jeg senere skal kunne bruke i SLi! Kortet må derfor være PCI-ekspress Jeg har sett på følgende kort: XFX GeForce 6800 GT PCI-x http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304715&cks=PRL Er dette det eneste 6800 GT med PCI-x, bortsett fra Gainward sitt da dette er dyrere? Er det noen som har noen erfaringer med dette kortet?? Er det et bra 6800 GT kort? Til slutt: Vil dere anbefale noen andre kort i stede?? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har ingen direkte erfaring fra dette kortet men har satt opp et 6600GT og moddet d for en kompis. D er hvertfall samme produsent XFX altså og d er dønn stabilt med ganske grei klokking. Lenke til kommentar
barvini Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Ok takk for raskt svar! Jeg finner ikke mange PCI-x 6800 GT kort!! I hvertfall ikke i norske webshopper. Hva er grunnen til det? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Jeg skal også ha et PCI-E skjermkort og er forundret over at det finnes så få alternativer, særlig blant 6800GT og X800 Pro VIVO. Prisene på 6800GT er dessuten 500-700,- høyere enn tilsvarende AGP-versjoner. Har sett at MSI har et 6800GT-kort for PCI-E, men ingen som fører MSI har såvidt jeg vet ført det opp i sortimentet ennå. Endret 4. januar 2005 av cybirg Lenke til kommentar
barvini Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg skal også ha et PCI-E skjermkort og er forundret over at det finnes så få alternativer, særlig blant 6800GT og X800 Pro VIVO. Prisene på 6800GT er dessuten 500-700,- høyere enn tilsvarende AGP-versjoner. Har sett at MSI har et 6800GT-kort for PCI-E, men ingen som fører MSI har såvidt jeg vet ført det opp i sortimentet ennå. Ja synes det er rart!! Angående det med prisforskjell. Hvis du ser på prisen på XFX 6800 GT AGP så er den omtrent det samme som PCI-x versjonen! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) PCIe versjonen av NV40 som heter NV45 bruker nvidia sin HSI chip (High Speed Interconnect) til å oversette AGP fra GPU til PCIe til hovedkortet. Denne brikken koster mer å produsere Samt prisene er nok litt kunstig, da 6800GT PCIe er ganske nytt i "retail" markedet (har gått hovedsakelig til OEM produsenter før) Edit: Bilde av NV45 (litt sensurert...) Endret 4. januar 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
barvini Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Raptor' date='04/01/2005 : 01:31'] PCIe versjonen av NV40 som heter NV45 bruker nvidia sin HSI chip (High Speed Interconnect) til å oversette AGP fra GPU til PCIe til hovedkortet. Denne brikken koster mer å produsere Samt prisene er nok litt kunstig, da 6800GT PCIe er ganske nytt i "retail" markedet (har gått hovedsakelig til OEM produsenter før) Da er det jo naturlig at de kortene blir dyrere. Takk for oppklaringen! Lenke til kommentar
barvini Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Går for dette kortet jeg. Leste en test hvor de konkluderte med at kortet var veldig bra. Det overklokket også lett til Ultra hastigheter! Takk for alle svar! Lenke til kommentar
MatsN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 skaffer alle hardware billig .. det 6800gt kortet og.. kan maile meg på [email protected] for spørsmål.. er det lov til å spamme sånn som jeg gjør nå? eller svarer jeg bare på spørsmålet hans.. han lurte jo på hvor andre steder han kunne skaffe seg et men men det gjelder til alle..hvis dere trenger hardware billig.. alt er nytt i plastikk med garanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå