shahin Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei, Jeg kjøpte 1.8 NW og Asus P4S533. Med boxed viften greide jeg nesten 2.6 så jeg bestemte meg for å kjøpe vannkjølingssett for å greie noen mhz ekstra. Nå vil den derimot plutselig ikke kjøre på mer enn ca. 2.4 GHz. Jeg tenkte det var pga cpu varme, så jeg brukte kaldt vann i vannmagasinet, men selv med cpu temp på 20-22 grader ville den ikke høyere. Jeg har prøvd alle 3 mulige minnespenninger. Jeg har prøvd alle de høyeste vcore spenningene. Jeg har prøvd å endre ram settings til høyeste tidene (større sjanse for vellykket oc hvis jeg har forstått det riktig) Jeg har NIC, Geforce2 GTS AGP, Sis 2d kort pci, M-audio pro lydkort i maskinen. Har også 4x80GB ide disker. Ram'en er Corsair XMS3000 256MB. Se sig. for mer/all info. Hva kan være galt? Hvorfor får jeg DÅRLIGERE ytelse med vannkjøling? Takker for alle svar :smile: Lenke til kommentar
TORbear Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 jeg har ikke så mye erfaring med systemet ditt eller vannkjøling, men det kan kansje være at med vifte i pc,n så fikk andre komponenter også kjøling, komponenter som chipset, ram og lignende? nå som du har fjerna vifta fra cpu så har du kansje fått mindre gjennomstrømmning av luft. kansje du kunne prøvd å sette en vifte inn i pc'n for å sjekke? =D Lenke til kommentar
shahin Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Kabinetttemp er ok (åpent tower). Prøvde med kun hk, cpu og skjermkort men samme resultat... Så det er ikke noen pci kort eller hd som stopper oc'en... Rart... Lenke til kommentar
shahin Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Cpu temp er jo bra.... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Du skulle ikke ha montert et pci kort i ettertid som hindrer klokkingen..? Hva slags divider har å kan du bruke ?? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Det lukter veldig ram/hd/chip temp.... Åpent tower gir deg INGEN luftsirkulasjon noe som gjør at det som avgir litt varme ikke får fjerna den lufta. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei! Jeg får den samme prosessoren opp i 2.7 med luftkjøling i chieftec bigtower. Har du kraftig nok strømmforsyning? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 I signaturen din så står det: At du får den opp til 2.6ghz Men posten heter: Vannkjøling og 1.8NW, kommer ikke høyere enn 2.4! hmmmm... Skjedd en liten glipp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå