Gå til innhold

Microsoft blokkerer ugyldige lisensnøkler

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-06-10 16:38, bamsefar skrev:

Quote:

Corleone skrev 2002-06-10 04:03

Men du kan jo installere samme lisensen på alle maskinene, ikke sant?

Desverre ikke..

Du må jo regristrere Xp pga det forbanna

aktiveringsprogrammet..

Når du da har regristrert den ene og prøver

å regristrere nestemann blir du jo nektet..

Ligger jo ettellerannet i Windows Xp de leser av som er forskjellig fra den ene til den andre.

Ser de at du regristrerer en gang til (samme cd, fra en annen ip-adresse) så får du nok desverre ikke noen aktiviriserings kode..

"Du kan gjerne forlate denne verden..

Bare gi meg pc'en din først"
:grin:

Har en sugen maskin..

Gleder meg til peltierkjølt

Barton eller P4-->

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-06-10 16:40 ]</font>

Har du brenner? Lag en clone av disken og legg på de andre legg det over på de andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Ser de at du regristrerer en gang til (samme cd, fra en annen ip-adresse) så får du nok desverre ikke noen aktiviriserings kode..

Det er vel lov å reinstallere XP, evt oppgradere maskinen litt mer enn hva aktiveringsprogrammet går med på. Da må jo MS aktivere på nytt.

Men hvis du ringer MS hver dag og ber om ny kode blir de kanskej litt lei etterhvert :grin:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

alt blir cracket!! windows er lagdt for å kunne crackes for at det er lov om tilgang på data i henhold til krimminalitet.

men å si at vi skal skamme oss for å bruke cracket software er håpløst, hvis eg trodde at kjøp av windowsxp hadde vert en investering så hadde eg gjort det, men windows kommer ut full i feil å sikkerhets-hull.

lag ting skikkeligt så er det verdt å kjøpe, men så lenge det ikke er skikkeligt påberoper eg meg retten å bruke det gratis til det er fikset

(ingen windows versjoner har blitt kvitt alle sine nykker) :wink:

Lenke til kommentar

Det Microsoft sier er vel at også de som sitter på crackede bedriftsversjoner som ikke krever aktivering også sliter. Hvis en bedrift kjøper en XP for la oss si ti maskiner, som ikke trenger aktiveres, sperrer Microsoft for updates hvis den XPen/nøkkelen går igjen f.eks. 100 ganger på windows update. Da er det jo tydelig at noen har lekket nøkkelen, og det var vel også snakk om at Microsoft da kunne kreve erstatning fra firmaet som har lekket den.

Men det hjelper selvsagt ikke, jeg har lest om de som har cracken klar allerede...det er vel en optimistisk nyhet heller enn pessimistisk, for han som skrev det?

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt i en tråd sitter jeg med lisenser på nesten alt som finnes av Microsoftprodukter. Disse lisensene "sjonglerer" rundt på de forskjellige maskinene internt til f.eks testing av maskinvare og annen programvare osv.

Jeg har også et par XP-lisenser som går samme runden uten at det har bydd på noen som helst problemer. Riktignok har de aldri vært installert på to eller flere maskiner samtidig, men hva vet egentlig Microsoft om det? Noen ganger når vi bygger maskiner hender det at vi installerer samme OS inntil fem-seks ganger pr dag.

Nå vet jeg riktignok ikke om kanskje økokrim og Microsoft kommer på besøk en dag men da kan jeg heldigvis vise til antall lisenser på samme antall maskiner da. Og sist med ikke minst, lisensene forlater aldri huset, hverken på den ene aller andre måten.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 12:44, Coderz skrev:

Det mfufu77 sier er greit nok for windows er verre en bare en bulk i døra :smile:

Så hvis bilen mangler et hjul, motor og antenne så er det greit å stjele den?

Den logikken er og forblir helt på tryne.

Lenke til kommentar

haha, men det er jo faktisk utrolig mye fine saker vi kan påberope oss retten til å stjele fordi de har feil eller mangler.

Jo dette er en fin ide. Heretter skal jeg spare TITUSENVIS av kroner med GOD samvittighet.

:smile:

Lenke til kommentar

Greit at de som lager software skal få penger for arbeidet sitt. Skulle liksom bare mangle! Hadde Windows XP Pro fullverson kostet 1000 kr. hadde jeg kjøpt det, men når det koster over 3000 kr. så gidder jeg f... ikke det! Eller f.eks nesten 8000 kr. for Photoshop....helt syke priser spør du meg.

De burde lagt det opp slik at bedrifter må betale mer, mens private brukere kan få software til en billigere penge.

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger kan du ringe inn og si "jeg har bytta pc og vil gjerne få en ny aktiveringskode, jeg seff. sletta XP fra den gamle". Mener og ha lest at det er begrensa hvor mange ganger du kan få ny kode men MS ville ikke oppgi antall. Kan vel ikke nekte meg og innstallere XP på min daglige nye datamakin?

Lenke til kommentar

Quote:

Hva med dynamisk tildelte IP-adresser, da??

Eller hva med sånne fine programmer som skjuler ip-adressen osv.....

MS har vel ikke noe skrevet i lisensavtalen om hvor mange ganger du har lov å reinstallere eller oppgradere/bytte maskin????

Hadde de hatt det, ville jeg bare kjørt Linux!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...