gizmo45 Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Microsoft har som kjent startet en prosess for å forminske utbredelsen av piratkopiert programvare. Bla. vil den kommende Service Pack 1 ikke kunne installeres på ulovlige Windows XP kopier. Nå forbedrer Microsoft også sikkerheten rundt Windows Update. Les hele saken her! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hmm, har vi ikke hørt dette før? "Windows Xp umulig å cracke..." Gikk ikke mange dagene før det lå utallige key-generators på nettet.. Tror ikke dette vil virke (kall meg gjerne pesimist) Tipper to dager etter Sp1 er ute så er "problemet" løst for crackerne.. Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Jepp. Microsoft kan bare drømme videre. Den servicepacken skal jeg ha, selv om jeg ikke kjører XP med (full)lisens. Det vil sikkert ett par dager senere ligge en modifisert kopi av servicepacken, eller en patch som forhindrer dette. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Dere må kjøpe lisense. da slipper dere og styre med key generatorer og cracker for at det skal funke. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hvis det var meg du siktet til så er jeg en(stolt?)eier av en lovlig lisens.. Bare ga min mening om saken.. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 eller bare skaffe corporate edition, da slipper du alt d maset m cd-key Lenke til kommentar
fondus Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 19:05, xthal skrev:eller bare skaffe corporate edition, da slipper du alt d maset m cd-key Hva er corporate edition? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 og hvor finner du den da ??? *sikle* Lenke til kommentar
xthal Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 de fleste større instutisjoner har corporate edition... eks. NTNU :razz: Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 *sukk* skuffelse *sukk* Tror dere et hjemmenettverk på 4 maskiner går under en stor instutisjon? Skulle gjerne hatt XP på de andre også men å betale 1200 kr for en ussel lisens pr. maskin er jo rape... Nei, får holde med en.. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=35451&forum=25 Samme person lager samme post 2 ganger .. HUFF men hvertfall sikker på at NTNU ikke har Microsoft sin Select avtale?? Den krever ikke activation, og et serienummer er ferdig inntastet(gjelder alle Select plater) Lenke til kommentar
xthal Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 19:52, CrZy_T skrev:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=35451&forum=25Samme person lager samme post 2 ganger .. HUFFmen hvertfall sikker på at NTNU ikke har Microsoft sin Select avtale?? Den krever ikke activation, og et serienummer er ferdig inntastet(gjelder alle Select plater) kan godt hende.. husker bare at de kalte det corporate edition plater... kjekt er d iallefall Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Da er det kjekt å ha en pappa som jobber på itavdeling på et sykehus der alt går via Corporate Edit. *Glise* Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Har WinXP Corporate Jobbe med data for næringslivet er utrolig kjekt!! :razz: Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 22:05, win_xp skrev: Quote: Den 2002-06-09 19:05, xthal skrev: eller bare skaffe corporate edition, da slipper du alt d maset m cd-key ServicePack funker heller ikke på Corporate edition, da denne har en universel CD Key. alle land har samme Key og den er blokert i ServicePack uppdate. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: bamsefar skrev (2002-06-09 19:27):Skulle gjerne hatt XP på de andre også men å betale1200 kr for en ussel lisens pr. maskin er jo rape... Nei, får holde med en.. Men du kan jo installere samme lisensen på alle maskinene, ikke sant? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 22:05, win_xp skrev:ServicePack funker heller ikke på Corporate edition,da denne har en universel CD Key.alle land har samme Key og den er blokert i ServicePack uppdate. Sikker på det der nå? Jeg mener å ha fått med meg et sted at hver "corporate edition" eller Select plate eller hva nå man velger og kalle det, har en unik kode pr avtale, så hver key kan spores opp til det firmaet som fikk det. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 mener å huske at dell delte ut corporate til sine maskiner... trengte iallefall ikke å registrere deg Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Jeg skjønner egentlig ikke problemet jeg Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Corleone skrev 2002-06-10 04:03Men du kan jo installere samme lisensen på alle maskinene, ikke sant? Desverre ikke.. Du må jo regristrere Xp pga det forbanna aktiveringsprogrammet.. Når du da har regristrert den ene og prøver å regristrere nestemann blir du jo nektet.. Ligger jo ettellerannet i Windows Xp de leser av som er forskjellig fra den ene til den andre. Ser de at du regristrerer en gang til (samme cd, fra en annen ip-adresse) så får du nok desverre ikke noen aktiviriserings kode.. _________________ "Du kan gjerne forlate denne verden.. Bare gi meg pc'en din først" Har en sugen maskin.. Gleder meg til peltierkjølt Barton eller P4--> [ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-06-10 16:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå