livst Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei. Det er første gang jeg bruker dette forumet. Jeg beklager om jeg poster på feil sted eller gjør noe annet "fersking" tull. Jeg skal kjøpe bærbar i prisklassen 8-12 000. Det er mye å sette seg inn i så jeg håper på noen tips ifra kjennere. Mine brukerbehov: er student, tekst,grafikk o.l lette oppgaver, kunne gjøre litt billedbehandling, ikke spill( har egen konsoll til det), tror det kan være viktig med bra skjermoppløsning. Ønsker at maskinen kan vare et par-tre år, vil ikke begynne med oppgradering. Ser for meg 40 gb, 15 tommers skjerm og ellers usb, cd-brenner, o.s.v. Jeg vil ha bærbar som erstatter til stasjonær, ikke for å bære den mye, så vekt er ikke avgjørende. Rimelig bra batterikapasitet hadde vært greit. Tenkte å benytte meg av el. salget nå i begynnelsen av jan, det trenger ikke å være siste modell. Jeg ville satt stor pris på om det er noen som kan hjelpe meg med dette valget. Jeg ønsker å gjøre et bra kjøp, men er rimelig grønn innenfor faget. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Jeg vil anbefale en Dell Inspiron 8600. Det er en stillegående maskin med meget god ytelse og den deiligste skjermen du finner på bærbar markedet. Gjør en topp jobb som DTR. Endret 3. januar 2005 av Frekkas Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Hvis det er kun til skolearb. så kunne du tittet innom multicom og sett maskinene de har dær. Er selv student og vet av erfaring at de er ganske rimelige på "student" pc. Noen på skolen har kjøpt G556 og en annen kjøpte en G551, Til nå har de vært ganske fornøyd med sitt valg. Jeg derimot kjøpte en G900 og angrer som fy på det, P4 prosessoren sluker støm og utvikler altfor masse varme, så den skal byttes ut med en centrino maskin i nærmeste framtid. Lykke til. Ps. de bygger maskinen slik du vil ha den. Dette kan du også spare litt penger på, f.eks. ta bort dvd-brenner for å erstatte med ekstra ram kanskje? Endret 3. januar 2005 av Rattata[No] Lenke til kommentar
livst Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Takk for rask respons, skal sjekke ut tipset. Hva menes med DTR? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Takk for rask respons, skal sjekke ut tipset. Hva menes med DTR? DTR betyr Desktop Replacement, altså en skrivebordserstatter. Lenke til kommentar
livst Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 ibook, er ikke det apple? Tenker det kan bli vanskelig å samarbeide med andre studenter som bruker windows. Er dette vanligvis et problem? Hadde jo vært greit å slippe mye virus,da Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 ibook, er ikke det apple? Tenker det kan bli vanskelig å samarbeide med andre studenter som bruker windows. Er dette vanligvis et problem? Hadde jo vært greit å slippe mye virus,da Bør ikke være noe problem, du har Microsoft Word til Mac også. Så det skal du ikke tenke på Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Nå er det ikke alltid det er "bare" å konvertere da. Flere som har hatt problemer med dette. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg vil anbefale en Dell Inspiron 8600. Det er en stillegående maskin med meget god ytelse og den deiligste skjermen du finner på bærbar markedet. Gjør en topp jobb som DTR. Kjøp med 1 års forsikring da, var vel 900 kr det kostet. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 dell inspiron 8600c er et godt alternativ lang levetid på batteri, god skjerm og temmelig bra ytelse også. ville lagt ned litt i garanti(som nevnt tidligere) hvis jeg kjøpte fra dell, de kan være litt vrange hvis det skulle oppstå noen problemer med maskina Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg føler jeg er meget godt dekket gjennom forbrukerlovgivningen og det da er unødvendig å bruke penger på dette. Skulle det oppstå vanskeligheter har jeg ikke problemer med å dra de gjennom systemet selv Lenke til kommentar
livst Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Dell inspirasjon 8600c ser ut til å være et veldig bra alternativ. Men jeg skjønner ikke helt prisen som oppgis på på linken din. Den er på vel 14 000, inkl frakt og avgift, mens på andre Dell-sider er prisen et par tusen lavere, inkl. frakt og mva. Og så lurer jeg på om bredformatet er hensiktsmessig? Skal ikke bruke maskinen til film. Dessuten har jeg problemer med quotinga, skal se til å finne ut av det etterhvert Forsikring er vel lurt,ja Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du konfigurerer slik du vil selv, derav prisen. Webshoppen deres kan være litt vanskelig å forholde seg til i starten og du må lete litt. Ta bort 3 års henteservice og du går ned 3050 kr. Forsikring kan være lurt, men dyrt. Hør med ditt forsikringsselskap hva de tar for en slik forsikring. Ångående Widescreen, så er det forskjellig smak. Noen liker det, andre ikke. Noen sverger til 4:3 eller 5:4(SXGA) andre liker 16:10/16:9. Jeg foretrekker det siste, både på grunn av den ekstra plassen du får i bredden og til spill og film. Fantstisk redskap til alt av bildebehandling, videoredigering og grafikkarbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå