selmer Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei! Jeg skal kjøpe meg en bærbar PC til bruk både på universitetet og hjemme. Fordi jeg skal kunne bruke den på lesesalen er spesielt lavt støynivå viktig. Jeg har lest endel rundt, og skjønt at det jeg trenger er Centrino/Pentium M. Pga. tegneprogrammer er grafikk også viktig. Nå har jeg en stasjonær PC kjøpt på Komplett som har hatt utrolig mye problemer med. Derfor har jeg lyst til å kjøpe fra et sted med et fysisk utsalgssted slik at jeg har et sted å troppe opp. Tenkte en stund på en Dell Latitude D800 med neste-dag-på-stedet-service, men har oppdaget Fujitsu-Siemens Amilo 1425 fra Elkjøp/Lefdal. Jeg har allikevel et par spørsmål jeg lurer på: --Kjenner noen til hvor mye den støyer? Kommer det mye støy fra grafikkkortet siden det er på 128 Mb? --Hvordan er skjermen 1280*800 LCD i forhold til Dells 1680*1050 WSXGA mtp. sliten i øynene, bruk i sollys, kjapp oppdatering på spill/filmer? --Batterilevetid? --Går det an å koble til ekstern skjerm/prosjektor ifm. presentasjoner? --Hvordan er servicen på Elkjøp/Lefdal på bærbare PCer? --Hvis noen har noen sammenlignbare maskiner er jeg takknemmelig for innspill! Jeg blir takknemmelig for svar på bare noen av spørsmålene også, ha en videre god dag. Vennlig hilsen Kristoffer Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Nå har jeg en stasjonær PC kjøpt på Komplett som har hatt utrolig mye problemer med. Derfor har jeg lyst til å kjøpe fra et sted med et fysisk utsalgssted slik at jeg har et sted å troppe opp. Tenkte en stund på en Dell Latitude D800 med neste-dag-på-stedet-service, men har oppdaget Fujitsu-Siemens Amilo 1425 fra Elkjøp/Lefdal. I de fleste tilfeller må de vel sende inn maskinen da de ikke har verksted på utsalgsplass eller den må til merkeverksted. Dessuten er du godt sikret gjennom forbrukerlovgivningen. Elkjøp m.fl er vel ikke akkurat kjent for god service. Har god erfaring med Dell Jeg har allikevel et par spørsmål jeg lurer på:--Kjenner noen til hvor mye den støyer? Kommer det mye støy fra grafikkkortet siden det er på 128 Mb? En P-M maskin bruker speedstep teknologi og klokkes ned etter bruk av CPU kraft. Til stille oppgaver støyer den ikke, Grafikkløsningen er kraftig og lager endel støy, men det samme gjelder her som for prosessor, ved lett bruk støyer den ikke. --Hvordan er skjermen 1280*800 LCD i forhold til Dells 1680*1050 WSXGA mtp. sliten i øynene, bruk i sollys, kjapp oppdatering på spill/filmer? Dell har de beste skjermene på bærbare jeg har sett, Amiloen kan ikke måle seg her. --Batterilevetid? 3-4 timer er normalt for slike systemer (lett bruk). Amiloen er oppgitt til 3. --Går det an å koble til ekstern skjerm/prosjektor ifm. presentasjoner? Ja, Det er S-video både på denne og de fleste andre. --Hvordan er servicen på Elkjøp/Lefdal på bærbare PCer? Servicen er generelt crap på Elkjøp, Lefdal har vi ikke her. Jeg ville holdt meg unna Elkjøp såfremt tilbudet ikke er uslåelig. Amiloen finner du på feks. komplett.no Jeg vill gått for en Dell Latitude eller en mulig en Inspiron 8600, eller den Amiloen du har sett på, er også en fin maskin som jeg liker og har prøvd. Endret 3. januar 2005 av Frekkas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå