slaraffen Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har en xp office lisens som jeg bruker på en av mine stasjonære. Så lenge jeg bruker det i mitt lille 3 maskiners nett hjemme er det da mulig/ lovlig å legg den in på en ny bærbar som jeg har bestilt og skal bruke samme sted. Og hvordan virker det med aktivering, f.eks om jeg heller vil ha den kun på den nye bærbare Takker på forhånd for hjelp Lenke til kommentar
eee Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det skal gå ann å bruke den fulle lisensen på én stasjonær pc og én bærbar pc.. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Vet ikke helt hvordan det funker med Office, men med Win Pro får du 5 lisenser, og Win Home 1 lisens. Sikkert likedan på Office, OEM gir bare en lisenes Men du kan trygt legge det inn ja, drit i å registrere Har lik key på alle mine pcer. Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Takk skal du ha . det var noe sånt jeg håpet å få bekreftet :-) Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) kanskje dette svaret ( fra Hjelp og støtte ) hjelper: Kan jeg lage en ekstra kopi av programvaren for Microsoft Windows-operativsystemet på den bærbare PCen?Svaret er vanligvis nei. Lover om opphavsrettigheter og betingelsene i lisensavtalen for sluttbrukere styrer rettighetene til å kopiere og kjøre Microsoft-programvare. Når det gjelder programvaren for Microsoft Windows-operativsystemet, kan du i følge lisensavtalen for sluttbrukere bare kjøre én kopi. Hvis programvaren for Microsoft-operativsystemet (for eksempel Windows XP Professional eller Windows XP Home Edition) ble levert forhåndsinstallert på et nytt datamaskinsystem av en produsent av originalutstyr, gjelder andre betingelser i lisensen. I slike tilfeller kan du ikke lage en ekstra kopi og selve programvaren kan ikke overføres til et annet datamaskinsystem, selv om du sletter det fra det opprinnelige datamaskinsystemet. Les lisensavtalen for sluttbrukere for denne programvaren hvis du vil ha mer utfyllende informasjon. Vær oppmerksom på at i bestemte Microsoft-volumlisensieringsprogrammer beregnet på firmaer, kan du ha andre rettigheter. Kontroller avtalene som styrer slike programmer hvis du vil ha mer utfyllende informasjon. Endret 4. januar 2005 av gaggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå