Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmelagd patche panel

Anbefalte innlegg

Har akkurat fikset "litt" på nettverksutstyret (modem router switch). Har da tatt av chassis og satt de inn i et lite ventilert skap med noen vifter, grunnen til at jeg gjorde dette er at de var så utrolig varme. Kunne ikke akkurat sette opp en vifte på gulvet over dem og få litt kontroll over kabler.

Men da jeg surfet litt rundt på komplett idag så jeg dette patchepanelet som kunne passet perfekt for det jeg har laget, MEN prisen kunne jeg vært foruten. :no:

Har noen en ide om hvordan jeg kan lage et slik patchepanel, helst billigere?

Alle ideer mottas med takk.

Bare et lite spm om det panelet, er det slik at det er kontakter på begge sider både innvendig og ekstern?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det kan betegnes som en worklog, men hvis du sakl bygge en selv er det jo en casemod om ikke noe annet. Så hvis du eventuelt tar noen bilder av prosjektet kan det jo bli en worklog ;)

Men det første spørsmålet som slo meg var; Har du virkelig bruk for en slik? Ville kanskje laget porter i fronten på skapet (til diverse PCer) og små patche-kabler internt mellom switch, de utvendige portene (1 til 1) og mellom modem og switch.

Lenke til kommentar

Xell:

Men det første spørsmålet som slo meg var; Har du virkelig bruk for en slik? Ville kanskje laget porter i fronten på skapet (til diverse PCer) og små patche-kabler internt mellom switch, de utvendige portene (1 til 1) og mellom modem og switch.
Det var noe sånt jeg mente de som går internt i boksen kobles direkte til hverandre, og de som skal ut går via de portene.

Edit: jeg har rappoertert den i håp om at den flyttes til en mer passende kategori.

Endret av vi er lost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...