Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fordele hastighet likt til flere brukere av linje.

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL linje som deles på to personer til i samme hus. Finnes det en måte, (via router e.l.) jeg kan fordele hastigheten likt mellom oss brukere??

Av og til suger jo en av oss all hastighet ut av linjen, og da blir det jo "internett ala 14.4k" hos resten av oss....

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virket jo som en mulighet.. Etter slik jeg forstår er NetLimiter et progrem som man enkelt og griet installerer på en av maskinene, men hvordan fungerer det når jeg ligger bak en router? (SMC Barricade om det kan hjelpe på svaret...)

Lenke til kommentar

Å sette opp skikkelig QoS kan nok fungere godt. Da kan dere nedprioritere ting som bittorent og la surfing få høy prioritet. Da trenger dere ikke dele båndbredden, men kan utnytte den etter behov.

Kan nok være litt innviklet om man ikke er særlig bevandret i nettverksverdenen.

Lenke til kommentar
Zethyr du ser ut til å glemme at det finnes noe som heter ****** eller hva du vil kalle det.. (...)  :p

Hehe... Ser du er ny her... Men hvis du ikke vil bli hevet på hodet og ræva ut herfra innen noen minutter, bør du slette den posten der...

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...