Cluster1 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Monterte mitt Asus P4P800-E (Deluxe) i dag og fikk uante problemer som jeg aldri har vært borti før. Får opp en merkelig melding under oppstart. "Searching for IDE - og at den ikke finner Fasttrack, eller at Fasttrack ikke er koplet til (husker ikke helt) men så til slutt kommer det: BIOS Not Installed" Så starter den opp Windows XP. Men BIOS er jo installert for jeg har vært inne der flere ganger å sett på oppsettet. Har jeg bruk for Fasttrack og hvordan deaktiverer jeg Fasttrack i utgangspunktet dersom jeg ikke trenger det? Jeg har ingen SATA disker men bare to IDE disker (PATA) og alikavel står det RAID i BIOS. Kan velge mellom RAID og IDE uten at det er noen forskjell. Alle innstillingene i BIOS er default og jeg har ikke rørt noen jumpere på hovedkortet (for at jeg ikke aner hvor og hvordan.. ) Har prøvd å oppdatert BIOS, men jeg har allerede den nyeste versjonen. Noen som har den minste anelse om hva som kan være galt her? Dette skjer _hver_ gang jeg starter/restarter maskinen og jeg har aldri vært borti dette før. Har allerede bestilt en raptordisk (SATA tilkopling) som jeg skal bruke til systemdisk, tror dere feilen forsvinner når jeg får den på plass?? Lenke til kommentar
Wildthing Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Dette er ikke noe problem,og er noe du i utgangspunktet ikke behøver å gjøre noe med. Jeg anbefaler at du leser brukermanuale mye mer nøye, for alt du lurer på finnes der. Les forøvrig denne tråden Endret 21. januar 2005 av Wildthing Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Dette er ikke noe problem,og er noe du i utgangspunktet ikke behøver å gjøre noe med.Jeg anbefaler at du leser brukermanuale mye mer nøye, for alt du lurer på finnes der. Les forøvrig denne tråden Jeg hadde lest den allerede før jeg posta denne som du svarte i Har lest brukermanualen + googlet uten å finne ut hvordan jeg deaktiverer fasttrack. Selvfølgelig er det ett problem så lenge oppstarten bruker lengere tid med fasttrack enn uten fasttrack. Ikke at jeg ikke kan leve med det liksom.. men en smule irriterende. Edit: Skrivefeil Endret 21. januar 2005 av Cluster1 Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 har samme problemet.. finner ikke ut av d, med det plager meg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå