Olethros Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei, Er det noen som vet hvordan man kan sette NextPhone-adapteret (boksen som kobles mellom LAN og ADSL-modemet) til en bestemt IP-adresse på LANet? Hele nettverket mitt er avhengig av at hver enkelt komponent har sin faste IP-adresse, men dette atapteret er utrolig glad i å "stjele" IP nr. 10.0.0.2 når det starter opp. Noe som passer svært dårlig, for å si det mildt. NextGenTels kundeservice har som vanlig stukket hodet i sanden i håp om at slike vanskelige spørsmål skal forsvinne av seg selv, så jeg lurte på om andre NextPhone-kunder har funnet noen løsninger til nå? Lenke til kommentar
otorseth Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Sånn løste jeg det problemet: Koblet ut telefonadapteren. Aktiverte dhcp-serveren i router/modem. Satte på maskinene mine med de adressene jeg ville de skulle ha. Aktiverte så dhcp-klient på maskinene. Da ligger de trygt og godt i dchp-pool og du kan igjen introdusere telefonadapteren i nettverket igjen. Nå har telefonen min ip 10.0.0.4. Dess lenger lease du kan klarer å sette på adressene, dess bedre er det. Dette var med win2k på alle maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå