Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett - ustabilt

Anbefalte innlegg

Bruker nå trådløst til Internett (router koblet til kabelmodem). Greit å slippe kabler over halve leiligheta. Merker dog at det ikke akkurat er like stabilt som det var med kabel. Det har hendt et par ganger at Internett plutselig slutter å funke, men kommer tilbake etter en reboot. Akkurat nå veksler signalstyrken mellom Low - Good - Very Good, og Internettforbindelsen deretter. Er det ikke litt rart at signalstyrken mellom PCI-kortet og routeren veksler slik? Jeg har ikke gjort noen spesielle forandringer i leiligheta som skulle forårsake dette. Det er jo godt mulig jeg har entret en ustabil verden ved å gå over til trådløst.

Kommentarer er velkomne!

Mitt utstyr:

Topcom Skyr@cer Pro PCI 154 og WBR 654

Windows XP SP2

(resten spiller vel ingen rolle?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut at dette antakeligvis har med signalstyrken å gjøre. Selv om det på Topcoms sider står at rekkevidden er 20 m innendørs. I mitt tilfelle er det snakk om maks 10 m. Plassering har sikkert en del å si. Men jeg har ikke mulighet til å ommøblere noe særlig.

Går det an på en eller annen måte å få en slags ekstern antenne til PCI-kortet (antenna sitter jo ugunstig nok bak på PC-en)? Eller på andre måter forsterke signalstyrken?

B.R.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...