Gå til innhold

Iron Maiden m.fl diskusjons/bilde tråden

Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Den geniale sangen The Prophecy fra det geniale albumet Seventh Son Of A Seventh Son. Mitt absolutte favorittalbum av Iron Maiden. :yes:

Hva er deres favorittalbum?

Lenke til kommentar
Hva er deres favorittalbum?

jeg syntes Rock in Rio albumma er de beste! etter det kommer vel Edward the great. men det er jo samle-album

å til eit nytt spørsmål: brave new world eller dance of death?

et ubehaglig vansklig spørsmål. liker begge kjempegodt, men trur jeg må si Brave New World, pga The Ghost of the Navigator, Brave New World og The Wickerman

eller alle sangene der er bare 100% kongelige

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
hvilke er deres 3 favoritt sanger?

Hmm, det var et vanskelig spørsmål...

* The Clairvoyant

* Sign Of The Cross

* Paschendale

Jeg skifter mening om favorittsangene ofte, så jeg ville sikkert ikke skrevet disse for noen dager siden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Sign Of The Cross har nesten alltid vært en av favorittene. Liveversjonen på Rock In Rio er jo bare helt fantastiks! Mye bedre enn studioversjonen. :yes:

Lenke til kommentar
Sign Of The Cross har nesten alltid vært en av favorittene. Liveversjonen på Rock In Rio er jo bare helt fantastiks! Mye bedre enn studioversjonen.  :yes:

Knall live den låta der ja! Nok ein gong viser det kor eminent Steve Harris er som låtskriver. :yes:

Godt Blaze forlot skipet etter Virtual XI, har ikkje så verst stemme, men passa ikkje inn i maiden. Tenk Blaze på vokal på Brave New World og Dance Of Death :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Det kommer vel at folk liker Bruce bedre en Paul kan jeg tenke meg. Men for all del, Iron Maiden er et knall album det også. :) Men jeg tror nesten at albumet Killers er mer undervurdert enn Iron Maiden.

Lenke til kommentar
Godt Blaze forlot skipet etter Virtual XI, har ikkje så verst stemme, men passa ikkje inn i maiden. Tenk Blaze på vokal på Brave New World og Dance Of Death :(

ja, det ville vært sturselig :no:

Liveversjonen på Rock In Rio er jo bare helt fantastiks!

ja den er helt sinnsykt bra, og spesielt liven på rir

Det kommer vel at folk liker Bruce bedre en Paul kan jeg tenke meg

ja, jer er en av disse. syntes ikke at paul passet til steve sin låt skriving. bruce passer bedre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Godt Blaze forlot skipet etter Virtual XI, har ikkje så verst stemme, men passa ikkje inn i maiden. Tenk Blaze på vokal på Brave New World og Dance Of Death  :(

ja, det ville vært sturselig :no:

Hvis Blaze fortsatt hadde vært medlem av bandet, tror jeg nok ikke at Brave New World og Dance Of Death hadde eksistert. Da hadde det nok vært to helt forkjellige album med helt forskjellige titler.

Lenke til kommentar
Det kommer vel at folk liker Bruce bedre en Paul kan jeg tenke meg. Men for all del, Iron Maiden er et knall album det også. :) Men jeg tror nesten at albumet Killers er mer undervurdert enn Iron Maiden.

Det stemmer ikke, iallefall ikke etter hva jeg har hørt. Hang litt på et engelsk maiden forum til en stund tilbake. Og der var det bare ros og høre om Killers. Selv synes jeg Paul albumene er ganske likestillte, men skulle jeg velge måtte det ha blitt Killers. Mye på grunn av Adrian Smiths fantastisk gitarspilling.

Det mest undervuderte Maiden albumet er og vil alltid være The X-Factor. Det er så utrolig mange gjennomførte sanger på the albumet. Ikke akkurat noen komersiell suksess, men et solid album.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...