Håvard Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har et EPoX ep8rda3+ hk, og det har to nettverkskort.. Når jeg setter i internett kablen (ADSL) i den ene lyser den grønt, og da kommer jeg på nett, men hvis jeg stikker den i det andre starter nettverkskortet å lyse gult, og der kommer jeg ikke på nett.. Jeg lurer da på hva det "gule" nettverkskortet er til.. Det jeg ikke kommer på internett med Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det er nok det samme, men du må jo ha lik ip på begge. funker hvertfall på mitt hk med dual-lan. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Det er nok det samme, men du må jo ha lik ip på begge. funker hvertfall på mitt hk med dual-lan. Men ADSL modemet.. deler ikke det ut ip adresser? + at jeg har kobla meg igjennom en ruther.... Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg har lurt på om det går ann å koble begge nettverkskortene på samme switch, funker det? Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Men ADSL modemet.. deler ikke det ut ip adresser? + at jeg har kobla meg igjennom en ruther.... Hmm.. jeg har også kobla meg opp på en router. Men der må jeg stille inn ip adressen,Dns server og gateaway. Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg har lurt på om det går ann å koble begge nettverkskortene på samme switch, funker det? hehe..først et spørsmål hvorfor skal du det? om det funker kan du jo bare prøve selv Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det er nok det samme, men du må jo ha lik ip på begge. funker hvertfall på mitt hk med dual-lan. Men ADSL modemet.. deler ikke det ut ip adresser? + at jeg har kobla meg igjennom en ruther.... Routeren skal vanligvis dele ut automatiske ip'er(som standard). Det eneste du må sørge for er å sette nettverkskortene til å motta automatisk ip adresse. Da skal det gå bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå