Gå til innhold

Lyd fra TV-kort

Gerber

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et MSI TV-kort som jeg sliter litt med å få lyd i fra. I følge boka skal man koble fra lyd ut på tvkortet til "line in" på lydkortet. Når jeg gjør dette kommer det ingen lyd. Derimot når jeg kobler TV-kortet rett på forsterker får jeg lyd. Lydkortet er integrert på hovedkortet og jeg har prøvd å oppdatere driverene til dette. Har også lett overalt etter en teit innstilling som sier at jeg skal enable "line in" men har ikke funnet dette.

Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve?

Endret av Gerber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Nå vet ikke jeg hvilke kunnskaper du har, så hvis jeg undervurderer dine kunnskaper får du bare unskylde :p

Du må, som du sier, enable Line in.

Dette gjøres i Volumkontroll --> Alternativer --> Egenskaper --> Innspilling --> OK

Kryss av for "Innlinje", "Line in" eller hva det heter hos deg, og sett opp volumet.

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Hei!

Nå vet ikke jeg hvilke kunnskaper du har, så hvis jeg undervurderer dine kunnskaper får du bare unskylde  :p

Du må, som du sier, enable Line in.

Dette gjøres i Volumkontroll --> Alternativer --> Egenskaper --> Innspilling --> OK

Kryss av for "Innlinje", "Line in" eller hva det heter hos deg, og sett opp volumet.

Mvh

Vegard

hehe vel når jeg glemmer å nevne slike vesentlige detaljer om hva jeg har prøvd så er det jo min egen feil ;) . Har prøvd dette i det uendelige virker det som. Volum står på topp og mute er ikke huket av, men takk for tipset... :)

Lenke til kommentar

Okey ;)

Regnet med du hadde prøvd det, men siden du ikke nevnte det så...

Men da kan jeg nok desverre ikke hjelpe deg.

Vel, lykke til i alle fall!

Mvh

Vegard

Edit: Forresten, du sier at "Mute" ikke er huket av? Det er ikke mute i innspilling. Den avkrysningsboksen under "Innlinje" skal være krysset av - der velger du hva som er enablet (om ikke du har en spesiell volumkontroll da). Tenkte bare jeg skulle nevne det, da jeg har gått meg i "offisde" selv på det der en gang, men plutselig begynte jeg liksom å lese hva det stod. Er så vant til at det står mute...

Endret av vegjoh
Lenke til kommentar

Virker som om lydkortet ikke har lyst til å spille det som kommer inn på "line in" med engang. Har testet hvordan line in fungerer på andre pc'r og da spiller det med engang.... Får vel bli et nytt lydkort, men skal kanskje ikke gå inn på det her.

Om noen skulle ha problemer med at det ikke kommer lyd på opptakene med dette TV-kortet så må det gå en ledning fra tv kortet til line in på lydkortet. Da vil det komme lyd også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...