Complexity Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 DOS døde plutselig en dag.. det vill si at vist jeg går på kjør og skriver command så kommer det bare en feilbeskjed.. dette er irriterende, ettersom net send ikke funker. og mange instalasjoner trenger DOS! skriverdriveren kræsjet for en stund siden, og fikk ikke instalert den, fordi denne beskjeden kom opp! fikk tak i andre drivere så den funker men jeg måtte lete lenge, jeg kjører win 2k! er formatering eneste utvei? vil helst slippe unna siden jeg har så mye fete progz inne, som jeg ikke har install til! (er foresten ikke så lenge siden jeg formaterte) har sp4 inne, men det er ikke det som er årsaken! er også fan av dos spill.. Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 lag en boot disk med dos da. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) For det første finnes det ikke ekte DOS i NT. Du har det som heter "kommandolinje" men det er ikke det samme som gode gamle MSDOS. For det andre kan du prøve å kjøre "cmd" i stedet for "command". Endret 3. januar 2005 av Gunnar_ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hvis noen lurer på forskjellen (det gjorde i alle fall jeg): CMD.EXE or COMMAND.COMWindows NT comes with two "command line shells" -- one called CMD.EXE and the other called COMMAND.COM. If you're wondering which one to use, following information might help: CMD.EXE is the Windows NT's native command prompt (or shell), which means it is more portable among different hardware platforms. For example, if you type SET and press ENTER inside a CMD.EXE prompt, you'll notice that CMD.EXE exposes more environment variables than COMMAND.COM. On the other hand, COMMAND.COM is the more "MS-DOS compatible" version of the two shells. For example, this shell will call AUTOEXEC.NT and CONFIG.NT (located in the SYSTEM32 directory inside your Windows NT directory) just like MS-DOS used to call AUTOEXEC.BAT and CONFIG.SYS. So, if you're having trouble running your old DOS command line programs from Windows NT, try running them inside a COMMAND.COM shell, not CMD.EXE. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 cmd.exe fungerer fint, men det hjelper lite når jeg ikke får instalert ting på grunn av den feilbeskjeden! ting som har fungert i 2000 i alle år! Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Herregud. Finnes det folk som bruker DOS enda altså? Om du virkelig MÅ ha det svineriet, så finnes det noe som heter DOSBox. Let litt på nett så skal du se det er redningen. Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;305521 Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har du fått det til? Hva står det i autoexec.nt fila di, kan du liste det opp her? Og er den på riktig plass, som henvist av den KB artikkelen eremitten viser til? Har drevet mye med DOS fra tidligere av, f.eks. MS-DOS 6.22 og Win 3.11, og enda mere den tiden jeg brukte Windows 98.. Var jo egentlig litt gøy, men er mest glad for at den tiden er over... Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei,du mangler filen autoexec.nt Søk etter denne på harddisken,og sjekk at den ligger i c:\windows\system32 katalogen.. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvis noen lurer på forskjellen (det gjorde i alle fall jeg):CMD.EXE or COMMAND.COMWindows NT comes with two "command line shells" -- one called CMD.EXE and the other called COMMAND.COM. If you're wondering which one to use, following information might help: CMD.EXE is the Windows NT's native command prompt (or shell), which means it is more portable among different hardware platforms. For example, if you type SET and press ENTER inside a CMD.EXE prompt, you'll notice that CMD.EXE exposes more environment variables than COMMAND.COM. On the other hand, COMMAND.COM is the more "MS-DOS compatible" version of the two shells. For example, this shell will call AUTOEXEC.NT and CONFIG.NT (located in the SYSTEM32 directory inside your Windows NT directory) just like MS-DOS used to call AUTOEXEC.BAT and CONFIG.SYS. So, if you're having trouble running your old DOS command line programs from Windows NT, try running them inside a COMMAND.COM shell, not CMD.EXE. Hm.. jeg visste ikke engang at det var noen forskjell jeg Alltid kjekt å vite. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 har begynt å bruke cmd.exe istede for command nå! men net send funker ikke! pc'en min finner ikke den andre, og den finner ikke meg! har fjernet passord på begge!..men det står at han ikke finner den! irriterende! kan sende fra min egen pc til min egen! og fra den andre til den andre (skjønner?) men ikke fra den ene til den andre.. kan dette ha noe med at den andre pc'en kjører win xp? denne kjører 2k! har ordnet alle instillingene i xp! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Flyttes til windows (sjølv om det er Dos det er snakk om) Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det kan muligens ha noe med at 2k sin default workgroup er "Workgroup" mens XP sin er "Mshome". Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 fikk til!! det tok sin tid, men jeg fikk net send til å funke..command også! gikk på den microsoft linken der oppe og gjorde det som stod der. det fubket ikke helt..menn flyttet filer fra cd-rommen over på hardisken så gikk det fint og alt funker!! takk for alle tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå