Gå til innhold

Logitech X-230 eller X-530?

Anbefalte innlegg

Ja,tenkte å få tak i høytalere til data'n. så funderer fælt nå på dette X-230 settet, ser flott ut, og har sikkert ok lyd. skal ikke ha noe store greie siden jeg allerede har noen gigiantiske 2x15''tommer i hver høytaller+forsterker (1200watt). men disse er jo ca 1.5meter høyre og minst 50Cm brede og vekt på 70KG/per stk... så de er ikke så veldig LAN vennlige for og si det sånn. så har måtte bruke hodetelefon.

Men til saken. skal altså ha et par logtiech høytallere, trenger ikke være noe store greier og heller ikke dyrt. men de burde spille en ren lyd og også se bra ut.det er det første jeg tenker på, siden rundt 50% av min PC bruk er musikk.

lurer også på om dette X-530 kunne vært noe? men da må man sikkert ha et ordentlig lydkort med 5.1 støtte?(har nå innbygd soundstrom som jeg syns fungerer meget bra) og om 5.1 isåfall vil fungere noe bra i denne lave prisklassen?

eller er det bare søppel?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså... X530-settet har vel samme spesifikasjoner som X230-settet..

Det ekstra du betaler for på 530-settet er 3 ekstra høytalere og mulighet for 5.1 surround-lyd...

Iogmed at du snuser på 530-settet så vil jeg tro at budsjettet ditt ligger på rundt 600 kr... Eller tar jeg feil der?

Blir det ikke litt tungvint å dra med seg et 5.1 sett på LAN?

Jeg ville gått for 2.1...

X230 er vel det beste i sin prisklasse.. Skal du få en ytelsesøkning så tror jeg du må opp på Z-3-settet til ca. 700 kr... men jeg vet faktisk ikke helt om dette settet er noe spessielt bedre.

Mitt gamle 2.1 sett fra Creative er gåent nå, og jeg står å klarer selv ikke helt å få bestemt meg mellom X-230 og Z-3.. Har litt lyst på 5.1 sett også (skal neppe lan'e)..

Så det står mellom X-230, Z-3 og X-530 hos meg...

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Jeg har 530 og det fungerer veldig bra!

Noen watt mer i 530 enn 230 har jeg lest, center'n er jo også mye sterkere enn de andre.

Må si det spiller bra for pengene :)

Men på lan... De er små, det er de... Men lan ?!? :D der er det hodetelefon som gjelder :)

Lenke til kommentar

Har selv Logitech X-530..Og er kjempefornøyd med lyden..har nettopp kjøpt meg Audigy 2 ZS nå, (var rimelig i pris nå) så tror at lyden vil høres mye bedre ut nå også.(hadde Sound blaster 5.1 Live digital)

Så gå for Logitech X-530:-)

Det er en bra pakke for den prisen

Lenke til kommentar
Har du fått høytalerene dine mekkeren? Fortell hva du syns om det da :)

Ja skal si ifra åsen de fungerer når jeg har fått dem. er noe surr med sendingen, en vare som de ikke har på lager, men har sendt mail så får vi se om de kan kutte ut varen som sinker heile dritten(MMC card)! :D

Lenke til kommentar

Ja, hvis det var intressant for noen har jeg nå fått testet dem i et par dager. er ingen Lyd ekspert, men kan da si såpass at du får masser av lyd for pengene (kun 350kr! hoss netshop). syns også de gir en grei ren lyd, bassen syns jeg er spesielt god med tanke på prisen. har bare spilt på halvt volume på det høyeste og det er nok i massevis for meg.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...