Gå til innhold

Problemer med strømforsyning på selvbygd PC

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et PC-bygger sett hos Komplett.no. Har følgt instruksjonene til hvordan PCen skal bygges og forsøkt å starte den. Problemet er som følger : Når jeg slår på strømmen, blir strømmen kuttet etter ca et halvt sekund. Viften til processoren rekker å ta en halv omdreining. Forstår ikke hva feilen kan være. Er det noen andre som har opplevd dette, og eventuelt vet hva feilen kan være? Kabinettet er Q-Tel Midi Tower ATX L-MD og mainboardet er K8N Neo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du har satt noen avstandsstykker mellom hk og kabinettet på ett eller flere steder hvor det ikke er skruhuller igjennom hk.

Ellers er det lurt å fjerne alle unødvendige kort og kabler som er koblet til hk, i tilfelle noen er feilkoblet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem som deg med samme hovedkortet, og da viste det seg (tro det eller ei) at det var det gamle tastaturet mitt som var årsaken. Da jeg tok bort tastaturet så startet maskinen fint, plugget jeg det i så slo den seg av.

Utrolig men sant. Jeg løp ut og kjøpte nytt tastatur og dermed var alt iorden. Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...