Gå til innhold

Liming av plexiglass?


Anbefalte innlegg

Eg har sett i gong å lage vannblokk til haddiskar.. Vil trene meg litt på dette før eg set i gong med cpu og gpu blokk :whistle: ... Men kva skal eg bruke til å lime saman plexiglassplatene med? Har høyrt at kloroform fungerer godt, men dette er det jo umogleg å få tak i! Har høyrt på apoteket, men der hadde dei ikkje inne og viss dai hadde hatt hadde dei ikkje hatt lov til å selge det :nei: ...!

Har dåkke nokre anbefalingar :hmm: ?

Skal lage vanntank og snart så limet skal jo brukast på den og...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare lurer på en ting; hvis man lager tank selv, er det noe grense for hvor stor tank man bør lage? Er det dumt å lage en tank på 2-3 liter f.eks? og hvis man lager tank selv så lønner det seg vel å ha en pumpe som kan senkes ned i tanken så man slipper å lage fester til nipler på tanken og heller ha f.eks slangene fra pumpa ut gjennom toppen e.l. med silikon rundt e.l.?

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting; hvis man lager tank selv, er det noe grense for hvor stor tank man bør lage? Er det dumt å lage en tank på 2-3 liter f.eks? og hvis man lager tank selv så lønner det seg vel å ha en pumpe som kan senkes ned i tanken så man slipper å lage fester til nipler på tanken og heller ha f.eks slangene fra pumpa ut gjennom toppen e.l. med silikon rundt e.l.?

Ingen vits med så stor tank nei, eneste vits med tank i det hele tatt er å lette påfyllingen.

Om du får tak i gjengetapper er det veldig lett å lage gjenger til å skru nipplene i tanken, om du skulle velge en ekstern pumpe.

Endret av Patz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...