Hologram Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Eg har sett i gong å lage vannblokk til haddiskar.. Vil trene meg litt på dette før eg set i gong med cpu og gpu blokk ... Men kva skal eg bruke til å lime saman plexiglassplatene med? Har høyrt at kloroform fungerer godt, men dette er det jo umogleg å få tak i! Har høyrt på apoteket, men der hadde dei ikkje inne og viss dai hadde hatt hadde dei ikkje hatt lov til å selge det ...! Har dåkke nokre anbefalingar ? Skal lage vanntank og snart så limet skal jo brukast på den og... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Araldit, ellers kan du jo bruke både silikon, flytende pakning og o-ring sammen med skruer. Skruer anbefales selv om du limes også. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 silicon og SKRUER er absolutt å anbefale.. sikkert og holdbart. aceton kan også brukes siden det smelter plexien sammen, men det krever mye presisjon og kan knekke.. Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Bare lurer på en ting; hvis man lager tank selv, er det noe grense for hvor stor tank man bør lage? Er det dumt å lage en tank på 2-3 liter f.eks? og hvis man lager tank selv så lønner det seg vel å ha en pumpe som kan senkes ned i tanken så man slipper å lage fester til nipler på tanken og heller ha f.eks slangene fra pumpa ut gjennom toppen e.l. med silikon rundt e.l.? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Bare lurer på en ting; hvis man lager tank selv, er det noe grense for hvor stor tank man bør lage? Er det dumt å lage en tank på 2-3 liter f.eks? og hvis man lager tank selv så lønner det seg vel å ha en pumpe som kan senkes ned i tanken så man slipper å lage fester til nipler på tanken og heller ha f.eks slangene fra pumpa ut gjennom toppen e.l. med silikon rundt e.l.? Ingen vits med så stor tank nei, eneste vits med tank i det hele tatt er å lette påfyllingen. Om du får tak i gjengetapper er det veldig lett å lage gjenger til å skru nipplene i tanken, om du skulle velge en ekstern pumpe. Endret 4. januar 2005 av Patz Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 nei, jeg vet at det ikke er nødvendig med en diiger tank... bare lurte på om det var skadelig for pumpa eller noe... eller om det var noen ulemper med stor tank bortsett fra transport...? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 er nok ikke noen faremomenter med stor tank, eneste er at det ikke er godt for noen ting.. og du kan lage så mange lekre små isteden Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 sikaflex ? eller sicaflex vet ikke ossen det skrives Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå