censor Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Jeg har lyst til å legge inn egen mailtjeneste på servern min, som kjører winXP. Skal forøvrig kjøre Apache webserver. Finnes det noe gratis program som er stabilt og enkelt å sette opp? censor Endret 4. januar 2005 av censor Lenke til kommentar
censor Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 er det ingen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det fungerer ikke. Du må ha server utgave og da enten bruke den inngebygde i Windows 2003 server eller Microsoft Exchange server Husk du må ta kontakt med de som hoster domenet og få dem til å sette en MX record mot den faste ipen din Lenke til kommentar
censor Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Det høres fullstendig usannsynslig ut, men takker for innspillet ditt :-) det finnes jo slike: http://tucows.banetele.com/preview/319926.html men jeg er på utkikk etter noe som ikke koster § 500, og erfaringer folk har med ulike programmer/systemer for email. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Edit: Nevermind. Endret 6. januar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) men jeg er på utkikk etter noe som ikke koster § 500, og erfaringer folk har med ulike programmer/systemer for email. Betyr det at du er villig til å betale litt for en epost server eller at du utelukkende vil bruke noe som er gratis? Jeg for min del kjører en egen mail server på en "hjemme" IP, dynamisk sådan. Funker bra. Grunnen til at jeg ville ha min egen epost server er fordi jeg ville kjøre IMAP og ha ubegrenset harddisk plass til mail. EDIT: Denne bruker jeg: http://www.icewarp.com/Download/ Du kan hente ned en 2 måneders trial. Grunnen til at jeg endte opp med den var fordi den var sinnsykt mye raskere enn alle de andre alternativene jeg prøvde. Ellers meget proff software. Brukes av bl.a. FBI og det amerikanske forsvaret, om de kan regnes for gode referanser da... Veldig bra web interface også om du trenger det. Catchen er: $149. Endret 8. januar 2005 av oblivian Lenke til kommentar
Tranquilite Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 jeg foretrekker hMailserver ( http://hmailserver.com/ ) er gratis og det finnes norsk språkpakke for det. Følger også med ett lettfattelig bruker grensesnitt, er ikke så altfor vanskelig å konfigurere.. Lenke til kommentar
censor Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg har sett noen kjører Exchange mailserver, men det krever vel antakeligvis win server 2003... (ser slik ut på requirements oversikten hos Microsoft). Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 kan merak kjøre på Linux? Lenke til kommentar
kamus Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har sett noen kjører Exchange mailserver, men det krever vel antakeligvis win server 2003... (ser slik ut på requirements oversikten hos Microsoft). Jepp, Exchange krever Microsoft server. Dette er fordi den integreres med AD, og en del ting i forbindelse med dette. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 kan merak kjøre på Linux? Yes, it's really going to happen. Merak for Linux is coming and it's shaping up to be the fastest mail server on the planet! During the recent ISPCon Trade Show in Baltimore MD, we unofficially announced the upcoming release of Merak Mail Server for Linux to show attendees. The excitement that this has generated has been nothing short of overwhelming. Our initial lab results indicated that Merak on Linux may very well be the fastest mail server on the market: Merak 18000 messages per minute Postfix 8000 messages per minute Qmail 4000 messages per minute (Note that this test was run on a standard desktop workstation and not a server.) Additionaly, Merak actually delivered the message to the final mailbox whereas the others simply queued the email for local delivery during these tests. The Merak Mail Server Linux Version will support all of the same add-ons as the Windows vesion including: * Merak Mail Server * Merak Integrated Webmail * Merak Instant AntiSpam * Merak Integrated Antivirus * Merak Groupware * Merak Instant Messaging, and; * Merak Migration Tool If you would like to become a BETA tester for the Merak Mail Server Linux Version please become a member of our the Merak Mail Server Forum. Once accpeted, send an email to [email protected] requesting to become a Merak Mail Server for Linux BETA tester. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Merak 18000 messages per minute Postfix 8000 messages per minute Qmail 4000 messages per minute den tabelen må være feil! postfix greier ikke og send flere mailer en qmail! Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 http://www-dt.e-technik.uni-dortmund.de/~m...ix/vsqmail.html Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 http://www-dt.e-technik.uni-dortmund.de/~m...ix/vsqmail.html Nå er den testen litt gammel da Hastighet er ikke alt, i allround tester så er det det vanligvis Exim og Sendmail som kommer best ut. Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har lyst til å legge inn egen mailtjeneste på servern min, som kjører winXP. Skal forøvrig kjøre Apache webserver. Finnes det noe gratis program som er stabilt og enkelt å sette opp? Undertegnede bruker MailEnable på sin server hjemme, og det fungerer aldeles utmerket. Kjører sammen med Apache på en P166MMX (tror jeg det er) med 128MB Ram, under Windows 2000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå