Gå til innhold

modding av Chieftech 360w PSU

Anbefalte innlegg

Har lyst til å gjøre PCen stillere. Og da tenkte jeg å prøve å bytte ut viften som sitter inni PSUen. Merket er Chieftech og er 360 w stor. Den fulgte med Chieftech kabinettet.

Dette skal vel ikke være noe problem, sitter det en vanlig 3 pin stift inni der som jeg så på ett annen PSU, eller må jeg lodde/bruke sukkerbit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst til å gjøre PCen stillere. Og da tenkte jeg å prøve å bytte ut viften som sitter inni PSUen. Merket er Chieftech og er 360 w stor. Den fulgte med Chieftech kabinettet.

Dette skal vel ikke være noe problem, sitter det en vanlig 3 pin stift inni der som jeg så på ett annen PSU, eller må jeg lodde/bruke sukkerbit?

Det er forskjelleg frå psu til psu, men det går nok sikkert an å bruke sukkerbit.

Lenke til kommentar

Har vert en god del slike poster om akkurat samme spørsmålet....

Men siden du allikevel spør:

Viften inne i PSU'en er ikke koblet til via noen kontakter, den er loddet fast i kretskortet...

1. Bare lodd av ledningene og bytt ut viften, så lodder du på ledningene til den nye viften...

2. Du lodder av ledningene og setter inn den nye viften, du bruker 12v eller kobler ene lederen på 12v og den andre på 5volt, da får du 7v... Om du bruker kun 12volt kan du koble inn et potensiometer slik at du stiller selv hvor sakte/stille viften skal gå...

Lenke til kommentar

Jeg modda PSUen, ikke så vanskelig, men satt inn enda en vifte, sånn at den interne blåser ut, og den jeg monterte utenpå dytter luft i fra kabinettet og ut.

lest mere i denne tråden.

Som sakt i den andre tråden, så ville jeg ha byttet ut til litt kraftigere vifter, men da kommer bråket. Tenker jeg snur dem om en stund, slik at det blir frisk luft som blåses over komponentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...