SineTwo Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei, Er snart klar til å kjøpe en Shuttle SB83G5. Men har ikke helt peiling på ram/cpu o.l. lenger. Her er det jeg har tenkt meg: * Shuttle SB83G5 - Jepp, nyeste chipset * P4 3.2Ghz "J" - Denne har en prefix; "J". Er vel noe security greier leste jeg om. Prisen på den er det samme som uten "J" så like greit å gå for den. * OCZ 1024 Dual channel - Dette er pc3200. FSB'en på cpu'en er 800, og slik jeg forstår det trenger jeg kun pc3200 hvis jeg ikke skal overklokke? Anbefales denne ram'en forresten? Trenger ikke heatsink ettersom at det er bortkasta penger. * Seagate S-ATA 300gb - Seagate bråker mindre enn de fleste, og 300gb er nok til å begynne med. I og med at chipset'et autodetecter s-ata drives så ville det gå greit under windows installasjonen. * 6600 GT PCI-E - Må ha PCI-E kort grunnet den nye shuttelen. Jeg har mest lyst på x800, men er den betydlig mye dårligere enn x800pro og x800xt? De er noe dyrere men kjøper dem sikkert fra en annen netshop til rundt 2500,-. Ser dette oppsettet greit ut? Hovedsakelig vil jeg ha tips på: * GFX Kort for PCI-E rundt 2500,- * P4 cpu rundt ~3.2 ghz * Hvilket ram som passer best, dual og 1024 På forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå