Kane Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Har akkurat kjøpt meg en Delta Black 60 mm vifte som bråker noe helt forferdelig. Fikk senka coren på min AMD Athlon 750@840 med 10 grader, så jeg har derfor tenkt å kjøpe en til om noen uker. Dette vil da føre til at kabinettet vil bråke enda mer, så jeg lurte på om noen der ute hadde noen ideer om hvordan du får et kabinett stille. Har plassert 3 sitteunderlag (ca 0,5 cm tykke av tykk skumgummi) under mitt HQ08 Bigtower kabinett, noe som har gjort at det ble en god del stillere i huset men det er fremdeles mye støy fra vifta. Alle ideer, seriøse og mindre seriøse mottas med takk. Lenke til kommentar
jstein Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Det er ein del du kan gjera. Stoy kjem som kjent fra to kilder, mekanisk stoy og luftsus. Mekanisk stoy er det ikkje saa mykje aa gjera med, anna enn aa kjopa vifta med gode kulelager. For aa minka luftsusen maa du enten senka lufthastigheita, dvs. farten paa vifta, via f.eks. ein fanbus. Mange gode artiklar paa nettet om dette. Det andre er aa fjerna hindringar for luftstraumen. Bunt godt sammen alle ledningar, og plasser dei langs veggar etc. Bytt ut alle flatkablar med runde, evt. lag dei sjolve. Skjer ut storre hol mellom hovedkort-delen og den ovre delen i kabinettet. Og ikkje minst skift ut viftegitteret med eit "skikkelig" av rundt metall. Det site vil gi god stoyreduksjon, og auka effekten paa vifta ganske mykje. I tillegg til allt dette er stoydempande matter eit pluss. Eg har god erfaring med dei som microplex sel. (Men dei er ikkje saa fine aa sjaa paa, om du har plexiglas i kabinettet) Saa finn fram vikelslipar og drill :smile: Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Dynamat fra 3dfxcool.no støydemping til en overkommelig pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå