Jägermeister Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Dagen før nyttår kjøpte jeg et Canon A4oo + 128Mb minne hos expert for 1500kr. Kvaliteten på bildene synes jeg er bra, og kameraet er veldig lett å bruke. Det er kun ett STORT problem.. det spiser batteri..(nesten bokstavlig). Får kun tatt ca 10 bilder med et par AA batteri, så må jeg sette inn nye fordi kameraet slår seg av. Har tatt 78-80 bilder, og har brukt 7-8 par med AA batteri. Er det noen som har erfaring er med dette kameraet og som har vært borti lignende? Har prøvd 3 forskjellige batterimerker også... Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei Jeg kjøpte kameraet mitt for halv time siden har tatt 10 bilder og filmet i halvt minutt til nå.. ikke noe batteriklaging men jeg tipper det er veldig lutr å kjøpe batterier som er oppladbare, de har mye bedre kapasitet enn sånne engangsbatterier.. skal gjøre det selv hvor mye kjøpte du 128 mb for? fikk kameraet for 1300 kr og 128mb for 400 :/ er fornøyd til nå men eneste minus er at det er litt tregt å ta bilde fra når jeg trykker på knappen og bildet faktisk blir tatt :/ jaja noe jeg må leve med tss Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Alcalinebatterier er ikke beregnet på høyt strømtrekk. Når batteriene kutter i kamera, kan du bruke dem i en radio etterpå, for å tømme dem helt. Skaff deg et sett (4 st) NiMH-batterier m. lader, og de vil vare lengere. Batteriene bør være på ca 2000mAh el. større. Lenke til kommentar
Jägermeister Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Takk for tips. Da skal jeg prøve med oppladbare batteri Expert på Jessheim skulle ha 1299kr for kamera og 269 kr for 128Mb minnekort. Jeg sto der med 1500 kr i hånda, og da fikk jeg alt for den summen. Har merket at det tar lang tid fra jeg tar bilder til jeg får tatt nytt bilde... bruker ganske lang tid på å lagre bildet. Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 hei! har du prøvd oppladbare batterier nå? jeg har ikke skiftet batterier enda, men jeg fikk beskjed på tirsdag om at jeg måtte skifte batterier.. jeg gjorde altså ikke det 5 minutter med at det hadde vert av, så funka det flott igjen og tok sånn 5 bilder til og så på flere bilder det var merkelig, og jeg har gjort det hele tiden frem til nå batteriet funker altså etter at du har latt det være av en stund har du også merket det? noen andre? Lenke til kommentar
barney Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Mine batterier varte også litt lenger etter første gang den sa ifra at den trengte å bytte batterier, men jeg har fått kjøpt meg 4 oppladbare batterier og lader til 99 kr på Jernia. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 batteriet funker altså etter at du har latt det være av en stund Det er vanlig når batterier blir for hardt belastet da synker spenningen men etter en stund så stiger spenningen igjen og de orker litt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå