Gå til innhold

hjelp til å finne BIOS for bærbar

Anbefalte innlegg

hei, jeg leter etter en bios-oppdatering til laptop; clevo 332 series i følge AIDA32.

jeg har installert ekstra ram, men orginale biosen takler ikke ram-brikker på begge sider av rammen.

maskinen er fra år 2000.

specs som jeg har:

--------[ AIDA32 © 1995-2004 Tamas Miklos ]---------------------------------------------------------------------------

Version                                          AIDA32 v3.93

Author                                            [email protected]

Homepage                                          http://www.aida32.hu

Report Type                                      Quick Report

Computer                                          U (Unknown User)

Generator                                        Standard

Operating System                                  Microsoft Windows 98 SE 4.10.2222A (Win98 SE)

--------[ Summary ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:

Operating System                                  Microsoft Windows 98 SE

OS Service Pack                                  None

Internet Explorer                                6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP)

Computer Name                                    U (Unknown User)

User Name                                        Standard

Motherboard:

CPU Type                                          Mobile Intel Celeron II, 450 MHz (4.5 x 100)

Motherboard Name                                  Unknown

Motherboard Chipset                              Intel 82440BX/ZX

System Memory                                    64 MB  (SDRAM)

BIOS Type                                        Phoenix (04/28/00)

Communication Port                                COM-Anschluss (COM1)

Communication Port                                Virtueller Infrarot-COM-Anschluss

Communication Port                                Druckeranschluss (LPT1)

Communication Port                                Virtueller Infrarot-LPT-Anschluss

Display:

Video Adapter                                    RAGE LT PRO AGP 2X (English)

3D Accelerator                                    ATI 3D-Rage LT Pro

Monitor                                          Laptop-Bildschirm (1024x768)

Monitor                                          Standardbildschirm

Multimedia:

Audio Adapter                                    Avance Logic ALS300+ Audio Device

Storage:

Floppy Drive                                      GENERIC NEC  FLOPPY DISK

Disk Drive                                        GENERIC IDE  DISK TYPE01

Optical Drive                                    TORiSAN DVD-ROM DRD-U424  (4x/24x DVD-ROM)

Partitions:

C: (FAT32)                                        5707 MB (958 MB free)

Input:

Keyboard                                          Standard (101/102 Tasten) oder Microsoft Natural Keyboard

Mouse                                            PS/2-kompatibler Mausanschluss

Network:

Network Adapter                                  Realtek 8139-series PCI NIC

Modem                                            Nokia 8210

Modem                                            T-Online-Standard-Modem

forøvrig en videreføring av denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=344650&hl=

Håper på hjelp!!!

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt on-topic så må du finne frem produsent og produktnavn på laptopen. Så sjekker du hjemmesidene til produsenten. Er ikke verre enn det gitt.

Nå vil jeg ikke banne på at en bios-oppdatering nødvendigvis vil hjelpe deg med problemet ditt heller, men det skader ikke å prøve.

Lenke til kommentar
Litt on-topic så må du finne frem produsent og produktnavn på laptopen. Så sjekker du hjemmesidene til produsenten. Er ikke verre enn det gitt.

Nå vil jeg ikke banne på at en bios-oppdatering nødvendigvis vil hjelpe deg med problemet ditt heller, men det skader ikke å prøve.

distributøren av pcen er Clevo, pcen heter 332 series (dette er info fra aida32, det finnes ingen kjennemerker ellers på pcen)

clevo selger pcer som de ikke lager og man kan ikke laste ned bios fra dem

jeg har skrevet til clevo uten å få svar

jeg vet at biosoppgradering kan være løsningen på problemet da jeg har lest på intel sine sider at brikkesettet/hk støtter dobbeltsidig ram ved bios-oppgradering

Lenke til kommentar
Da kan det nok bli vanskelig å finne bios oppgradering, ettersom det ikke finnes noe på clevos sider, og så fremt du ikke vet hvem som har produsert den. Det finnes vel heller ikke noen oppdateringer på Phoenix sine sider som har laget selve bios brikka.

hmm, pcen er kjøpt på et supermarked i østerrike, den holder til personen som bruker den, men det hadde vært fint å kunne utnytte all kapasiteten i rambrikkene som allerede er i pcen.

skal se om jeg finner noe info dersom jeg får mulighet til å skru den opp

Lenke til kommentar
distributøren av pcen er Clevo, pcen heter 332 series (dette er info fra aida32, det finnes ingen kjennemerker ellers på pcen)

clevo selger pcer som de ikke lager og man kan ikke laste ned bios fra dem

Det er heller motsatt. Sjansen er mye større for å ha hatt en PC bygget av Clevo enn for å ha en PC med merkenavnet Clevo, og praktisk talt 0 for å ha en makin solgt som Clevo som ikke er bygget av dem. Kan faktisk ikke huske å ha sett 'mekenavnet' Clevo her i landet. PÅ jobb ligger det en haug med gamle Evercom (tror jeg) som er rundt 5 år gamle. Disse er bygget av Clevo. Mener også å ha sett både Comaq og Toshiba som var Clevo ODM-pcer. I den siste tiden er i alle fall masse Sager, Alienware, WoodooPC, og en haug med andre mindre leverandører selgere av Clevo-maskiner.

Forøvrig ville jeg ikke stolt blindt på informasjonen fra Aida32. Clevo har en hel haug maskiner som ligner på dine specs på websiden sin. Se på 3XXX serien. Kanskje du finner din. Ville ikke veddet på det dog, da den kan være solgt til en ODM-kunde, og det ser ut som om de færreste modellene har BIOS-oppgraderinger selv om du skulle finne modellnavnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...