mandela Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) hei, jeg leter etter en bios-oppdatering til laptop; clevo 332 series i følge AIDA32. jeg har installert ekstra ram, men orginale biosen takler ikke ram-brikker på begge sider av rammen. maskinen er fra år 2000. specs som jeg har: --------[ AIDA32 © 1995-2004 Tamas Miklos ]--------------------------------------------------------------------------- Version AIDA32 v3.93 Author [email protected] Homepage http://www.aida32.hu Report Type Quick Report Computer U (Unknown User) Generator Standard Operating System Microsoft Windows 98 SE 4.10.2222A (Win98 SE) --------[ Summary ]----------------------------------------------------------------------------------------------------- Computer: Operating System Microsoft Windows 98 SE OS Service Pack None Internet Explorer 6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP) Computer Name U (Unknown User) User Name Standard Motherboard: CPU Type Mobile Intel Celeron II, 450 MHz (4.5 x 100) Motherboard Name Unknown Motherboard Chipset Intel 82440BX/ZX System Memory 64 MB (SDRAM) BIOS Type Phoenix (04/28/00) Communication Port COM-Anschluss (COM1) Communication Port Virtueller Infrarot-COM-Anschluss Communication Port Druckeranschluss (LPT1) Communication Port Virtueller Infrarot-LPT-Anschluss Display: Video Adapter RAGE LT PRO AGP 2X (English) 3D Accelerator ATI 3D-Rage LT Pro Monitor Laptop-Bildschirm (1024x768) Monitor Standardbildschirm Multimedia: Audio Adapter Avance Logic ALS300+ Audio Device Storage: Floppy Drive GENERIC NEC FLOPPY DISK Disk Drive GENERIC IDE DISK TYPE01 Optical Drive TORiSAN DVD-ROM DRD-U424 (4x/24x DVD-ROM) Partitions: C: (FAT32) 5707 MB (958 MB free) Input: Keyboard Standard (101/102 Tasten) oder Microsoft Natural Keyboard Mouse PS/2-kompatibler Mausanschluss Network: Network Adapter Realtek 8139-series PCI NIC Modem Nokia 8210 Modem T-Online-Standard-Modem forøvrig en videreføring av denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=344650&hl= Håper på hjelp!!! Endret 3. januar 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 jaja, ingen som har noen ide om hvor og hvordan jeg kan oppdrive en bios-oppdatering til denne maskinen? Lenke til kommentar
Azzbicker Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 litt offtopic men... du bør heller skaffe deg en ny bærbar Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Litt on-topic så må du finne frem produsent og produktnavn på laptopen. Så sjekker du hjemmesidene til produsenten. Er ikke verre enn det gitt. Nå vil jeg ikke banne på at en bios-oppdatering nødvendigvis vil hjelpe deg med problemet ditt heller, men det skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Litt on-topic så må du finne frem produsent og produktnavn på laptopen. Så sjekker du hjemmesidene til produsenten. Er ikke verre enn det gitt. Nå vil jeg ikke banne på at en bios-oppdatering nødvendigvis vil hjelpe deg med problemet ditt heller, men det skader ikke å prøve. distributøren av pcen er Clevo, pcen heter 332 series (dette er info fra aida32, det finnes ingen kjennemerker ellers på pcen) clevo selger pcer som de ikke lager og man kan ikke laste ned bios fra dem jeg har skrevet til clevo uten å få svar jeg vet at biosoppgradering kan være løsningen på problemet da jeg har lest på intel sine sider at brikkesettet/hk støtter dobbeltsidig ram ved bios-oppgradering Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Da kan det nok bli vanskelig å finne bios oppgradering, ettersom det ikke finnes noe på clevos sider, og så fremt du ikke vet hvem som har produsert den. Det finnes vel heller ikke noen oppdateringer på Phoenix sine sider som har laget selve bios brikka. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Da kan det nok bli vanskelig å finne bios oppgradering, ettersom det ikke finnes noe på clevos sider, og så fremt du ikke vet hvem som har produsert den. Det finnes vel heller ikke noen oppdateringer på Phoenix sine sider som har laget selve bios brikka. hmm, pcen er kjøpt på et supermarked i østerrike, den holder til personen som bruker den, men det hadde vært fint å kunne utnytte all kapasiteten i rambrikkene som allerede er i pcen. skal se om jeg finner noe info dersom jeg får mulighet til å skru den opp Lenke til kommentar
qwert Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 distributøren av pcen er Clevo, pcen heter 332 series (dette er info fra aida32, det finnes ingen kjennemerker ellers på pcen) clevo selger pcer som de ikke lager og man kan ikke laste ned bios fra dem Det er heller motsatt. Sjansen er mye større for å ha hatt en PC bygget av Clevo enn for å ha en PC med merkenavnet Clevo, og praktisk talt 0 for å ha en makin solgt som Clevo som ikke er bygget av dem. Kan faktisk ikke huske å ha sett 'mekenavnet' Clevo her i landet. PÅ jobb ligger det en haug med gamle Evercom (tror jeg) som er rundt 5 år gamle. Disse er bygget av Clevo. Mener også å ha sett både Comaq og Toshiba som var Clevo ODM-pcer. I den siste tiden er i alle fall masse Sager, Alienware, WoodooPC, og en haug med andre mindre leverandører selgere av Clevo-maskiner. Forøvrig ville jeg ikke stolt blindt på informasjonen fra Aida32. Clevo har en hel haug maskiner som ligner på dine specs på websiden sin. Se på 3XXX serien. Kanskje du finner din. Ville ikke veddet på det dog, da den kan være solgt til en ODM-kunde, og det ser ut som om de færreste modellene har BIOS-oppgraderinger selv om du skulle finne modellnavnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå