Gå til innhold

CM Stacker og full-lengde PCI kort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som har tips? Har fått svar fra coolermaster support tidligere, men det var meget upresist, derfor jeg ønsker svar fra noen som kanskje har kabinettet eller vet mer om dette?

Skal kjøpe kabinettet, men ønsker ikke å stå igjen med et dyrt kabinett jeg ender opp med å betale 600,- i frakt for tur/retur.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Snakk om service :thumbup:

Hvordan er støyen på viftene som følger med i kabinettet og den 4-in-3 devicen? Går det ann å koble de til viftestyring? Altså 3 ledninger i hver vifte?

Hva synes du generellt om støyen i kabinettet?

En annen ting jeg lurte på er at jeg skal ha et Tagan 480w PSU i den og den har en 80mm vifte foran og bak og jeg ser at i toppen er det en kasse til PSU, kan den skape problemer for en 80mm vifte i bakkant?

Har vært keen på dette kabinettet i 6 mnd og har nå endelig bestemt meg for å spare masse tid og frustrasjon og kjøpe et ordentlig kabinett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg målte avstanden til nøyaktig 35cm. Men du kan også uynytte plassen i brønnene bak, da disse er tomme. Vet ikke om du forstår helt hva jeg mener men...

Personlig synes jeg ikke at viftene støyer noe nevneverdig, men dette er selvsagt ulikt fra person til person.

Åpningen bak på kabinettet til strømforsyningen målte jeg til drøye 7cm i lukket tilstand (ekstra ramme). Vet ikke helt om hvordan en 80mm vifte vil passe, men det kommer jo an på størrelsen på gitteret utenpå viften.

Det er også verdt å nevne at dette kabinettet har en meget god kjøleevne rett ut av boks, og man kan også, som du sikkert vet, forbedre den allerede gode kjølingen.

Alt i alt et kongekabinett! :thumbup:

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Glimrende :) 35 cm er akkurat nok hehe. Og det er også såpass nærme at jeg kan improvisere en støtteordning fra brønnen el.

Jepps skjønner at jeg kan bruke brønnen til andre ting :) flott! Vet man kan montere en sånn radial vifte som kjøler hovedkortet ekstra, veldig bra ;).

Hvor kjøpte du det? kostet det mye i frakt? Har du PSU oppe eller nede?

Så at pcutstyr var forholdsvis rimelig på kabinettet, men jeg finner ikke 4-in-3 devices da jeg vil trenge 2. Altså 1 mer enn den som følger med. Skal ha 8 disker, floppy og brenner.

Går det ann å fjerne den ekstra rammen til PSU'en oppe?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte kabinettet på microplex.no for en god stund siden. Husker ikke nøyaktig hva fraktkostnadene havnet på, men det var vel omtrent et par hundrelapper. Jeg har PSU oppe. Nede kan du for eksempel montere et par ekstra vifter eller bare la det være som det er.

4-in-3 devicene finner du her, dog ikke på lager.

Jeg legger også ved linken til crossflow-viften.

Med litt flittighet kan det vel la seg gjøre å fjerne den ekstra rammen til PSU'en oppe, men jeg er ikke sikker på hvordan. Litt saging her og der vil vel hjøre susen!

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Jepps, det jeg også tenkte på. Mitt Intel s478 hovedkort er mye bredere enn et SocketA kort. Men jeg trenger ikke den vifta uansett, så det gjør ikke noe :).

Går det ann å putte vifte oppe, hvis man har PSU nede? Blir nok en sånn på meg nå da. Den perforerte døren, støyer det en del gjennom den? Lurte på å bytte den med en vindus dør.

Takk for hjelpen apwr! :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jepps, det jeg også tenkte på. Mitt Intel s478 hovedkort er mye bredere enn et SocketA kort. Men jeg trenger ikke den vifta uansett, så det gjør ikke noe :).

Går det ann å putte vifte oppe, hvis man har PSU nede? Blir nok en sånn på meg nå da. Den perforerte døren, støyer det en del gjennom den? Lurte på å bytte den med en vindus dør.

Takk for hjelpen apwr! :thumbup:

Støyen hadde kanskje minket noen få prosent dersom den performerte døren hadde vært tett ja. (Jeg vurderer også dette sidevinduet).

Skal vel heller ikke være umulig å putte vifter oppe, men jeg har ikke testet selv, så jeg kan ikke si noe sikkert dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...