Gå til innhold

46 grader på Hdd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desverre?

Mine harddisker ligger konstant over 40 grader. Arbeidstemp er vel satt til 40 grader, fra produsent. 46 grader er ikke urovekkende, spør du meg. Hvis det blir over 50 og nærmere 60, er det vel heller på tide å bekymre seg litt. Jeg sover iallfall ikke dårlig om natten selv om mine ligger på omtrent det samme.

_

johanf

Lenke til kommentar

har et image & shapetek serverkabinett med 2x papst 120mm kabinettvifter i. Fikk opp tempen på 3 av mine 6 disker og de lå mellom 41 og 46 grader.

Har følgende disker:

Raptor 36GB sata

IBM 30GB IDE

WD 40GB IDE

WD 200GB IDE

WD 200GB SATA

WD 250GB IDE

Har ikke gjort noe krafttiltak for å få ned tempen på diskene heller, så jeg tror ikke det er SÅ ille... Har muligheten til å sette inn et par 80mm vifter ekstra, men såfremt ingen mener at disse temperaturene er spinnville, gidder jeg ikke å sette dem inn pga. støy. Temp. er målt med HDD healt.

Lenke til kommentar

Mine disker (WD 160 og WD Raptor 74 GB) ligger på rundt 30 grader celcius når jeg bruker dem. Har ikke sett de overstige 35 ved maks belastning, og ikke understige 21 uten belastning. Har dog en del vifter, og PCen min bråker en del. Dog gjør støy ingenting for meg personlig her jeg sitter siden det allerede er 3 PCer til her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...