Gå til innhold

Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny HK og CPU, har lest i forumet og føler at jeg ikke har funnet det svaret jeg leter etter, derfor poster jeg min egen melding.

Jeg var først overbevist om å kjøpe AMD Athlon XP prossesor(XP1700+ - XP2000+?) med MSI KT333 Ultra, men i det siste er jeg blitt veldig usikker. Lurer nå på om jeg heller skal kjøpe P4NW1,6 eller 1,8 og Asus P4S533 istedet. PCen skal brukes mest til spilling. Den skal også være OC vennlig (Har tenkt til å OC litt).

Hva burde jeg velge?

Og et annet spørsmål:

Hvis jeg går for P4NW1,8 er det vansklig å OC cpu til f.eks 2,5 Ghz? Er det verdt det ytelses messig? Jeg har heller ikke tenkt å ha vann kjøling, så det er sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dagens spill, tror jeg at samme om du velger en AMD XP eller en Pentium 4, så vil det være marginal forskjell på ytelsen mellom de to.

Når det gjelder overklokking, spørs det vel om ikke Intel er den ledende produsenten. AMD's største problem er varmeutvikling, og ved å overklokke, så økes som kjent varmen. Det finnes mange på forumet her med AMD prosessorer, som sikkert kan gi tips om hva man kan få til med en AMD prosessor.

Intel's Northwood prosessor er meget overklokkings vennlig, og du kan fint overklokke en 1.8 til 2.4 med vifta som følger med. Jeg har ennå ikke lest om en som ikke har klart dette hvis de har prøvd (noe jeg finner litt merkelig egentlig).

Har overklokket min egen 1.8 til 2250, da dette er det høyeste den går med standard settings. Vil jeg ha den høyere, må jeg begynne å øke FSB'en manuelt, og det har jeg ikke giddet :smile: Den har gått fjellstabilt i flere måneder, med maskina på 24 timer i døgnet.

Lenke til kommentar

Du vil nok få mere får penga med ett AMD system , men vis du skal overklokke kraftig og regner med att det går bra så kan P4 være en løsning.

Har selv AMD og er fornøyd , kommer til og vente på hammer før jeg gidder og tenke på "ny maskin"

Lenke til kommentar

Den nye T-bred produseres med 0,13-mikrons

Den "gamle" xp produseres med 0,18 microns

Den eneste forskjellen er att T-bred ikke blir så varm og dermed kan kjøres høyere , dette gjelder seff også overklokking.

Ja man skulle kunne overklokke en t-bred 2200 til en 2 giggert som yte alla en p4 2,5 giga eller mere :grin:

Tenker bare de på toms hardware var litt uheldig med sin cpu :sad:

MSI Turbo II

AMD XP 1500+

Taisol CGK 760

256 MB Apacer SDram

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 40 Giga 5400 RPM

Samsung SyncMaster 950P 19"

Aashima Miditower (350W PSU)

Hercules 3D Prophet II GTS Pro

[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-10 13:54 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...