TheIlluminated Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Har en table som ikke ønsker å bli scrollet. Har letet og letet overalt, google osv men ikke funnet ut hva problemet er. Kan fremstille det slik Kode (strippet versjon, utelatt det som var unyttig): <table width="100%" height="640px" align="center" cellpadding="1" cellspace="2" id"=main"> <tr> <td>Bla bla bla</td> <td>tralalal</td> </tr> <td colspan="2" bgcolor="CCC" class="textfont"> Mye rart står her </td> <tr> <td>Bla bla bla</td> <td>tralalal</td> </tr> <td colspan="2" bgcolor="CCC" class="textfont"> Enda mer står her </td> Problemet er at jeg ikke får scroll på denne tabellen uansett hva jeg gjør, det er meningen at når det overgår x antall pixels på tabellen så skal den scrolle uansett td og tr. Har ikke funnet noe som helst svar og håper dette er god info til problemet mitt. Siden er også brukt som include="file" i asp selv om jeg tviler det har noe å si. Det er tabellen i midten på hjemmesiden min om det skulle hjelpe ved tanke på kildekode som jeg også kan sende over MSN i et tekstdokument eller via PM om noen skulle ønske det. Har CSS som eksternt stylesheet og har ikke funnet noe kombinasjon som kan fikse scroll. f.eks table#main { Overflow: auto; } og { Overflow: scroll; } hjelper ikke. Endret 3. januar 2005 av Basus Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 <table style="width: 100%; height: 640px; overflow: auto; margin: 0 auto;" cellpadding="1" cellspace="2" id"=main"> Noe slik kanskje? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Virket ikke, kan sende deg fila så du enklere finner ut hva som er problemet hvis du ønsker. Fila ligger her om noen ønsker å sjekke kodene evt. finne ut hva som er problemet. Endret 3. januar 2005 av Basus Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hva med å gjøre det enkelt, og sette en div rundt hele tabellen? <div id="ramme"> <table> ...... </table> </div> #ramme { height: 640px; overflow: auto; } Det skal fungere. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 *bøyer seg i støvet og ærer PoleCat med ofringer av en potetgullpose og 1.5l cola* Takker så meget, det virket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå