Mellet Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Tror min CPU er ødelagt Er ikke 100% sikker.. Altså jeg holdt på å skulle fixe litt i min pc Kan jo det da Men når jeg tok av CPU'en min var plutselig noen av pin's ene litt bøyd Så den gikk altså ikke ned i CPU slotsen igjen Så jeg gjorde det eneste jeg kunne gjøre. Tok med en pinsett å en tannstikke å begynte å rette de pin'sene dom var bøyd. JEg var vvvvvveeeeelllldiiiiigg forsiktig Til slutt var alle pin'sene bøyd tilbake å den passet igjen.. Men nå kom ikke pc'en på Har foresten S 939! Noen måte jeg kan finne ut om den er ødelagt eller om det er noe annet det er galt med? Spørsmål: Kan man slå på en pc uten at CPU'en er koblet til? Endret 3. januar 2005 av Mellet Lenke til kommentar
shaho Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Noe sånt har skjedd meg før, jeg gjorde det samme som deg bøyde tilbake pinnen, men i mitt tilfelle fungerte det:) Den er mest sannsynelig ødelagt Nei du kan ikke starte en pc uten Cpu Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Noe sånt har skjedd meg før, jeg gjorde det samme som deg bøyde tilbake pinnen, men i mitt tilfelle fungerte det:) Den er mest sannsynelig ødelagt Nei du kan ikke starte en pc uten Cpu Fan! Det var det jeg tenkte meg. Men, kansje jeg kan prøve å bøye å mekke litt mere Så kansje funker den Tror neppe det da!.. Jaja.. Får vell ende med at jeg kjøper en ny CPU.. Blir vell den samme jeg kjøper da.. En sånn en Phew! Den var billigere en da jeg kjøpte den Skal først se om jeg har garanti på den.. Hmm, står: Fabrikantgaranti 3 års garanti på netshop sin side Så tenker det er garanti med den.. Sansynligvis 100 haker ved det Men vi får se hvordan det går Endret 3. januar 2005 av Mellet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Resett CMOS og start opp igjen. Og ja, du kan starte pc'n uten cpu, men da bare for å sjekke om den fungerer. Du får ikke noe skjermbilde da. BTW: 1300 posts Endret 3. januar 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Resett CMOS og start opp igjen. Og ja, du kan starte pc'n uten cpu, men da bare for å sjekke om den fungerer. Du får ikke noe skjermbilde da. BTW: 1300 posts Resett CMOS? Hva er det? Og hvordan gjør jeg det? Og hva gjør det? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Noe sånt har skjedd meg før, jeg gjorde det samme som deg bøyde tilbake pinnen, men i mitt tilfelle fungerte det:) Den er mest sannsynelig ødelagt Nei du kan ikke starte en pc uten Cpu Fan! Det var det jeg tenkte meg. Men, kansje jeg kan prøve å bøye å mekke litt mere Så kansje funker den Tror neppe det da!.. Jaja.. Får vell ende med at jeg kjøper en ny CPU.. Blir vell den samme jeg kjøper da.. En sånn en Phew! Den var billigere en da jeg kjøpte den Skal først se om jeg har garanti på den.. Hmm, står: Fabrikantgaranti 3 års garanti på netshop sin side Så tenker det er garanti med den.. Sansynligvis 100 haker ved det Men vi får se hvordan det går Det at du herper CPU'en dekkes ikke av garanti. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Neimenn har du sett! Der begynte den plutselig å funke igjen Jeg vet jeg er god *lee * Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Flau ! Fant nettop ut at det ikke var CPU'en som var noe feil med! Men, det var den ene ram brikken som ikke var satt helt på plass.. Hvis jeg fjernet eller satte den på plass vill pc'en slå seg på Men der var enda et mystisk mysterum løst av Mellet Holm! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Fint at du fikk det til da Lenke til kommentar
shaho Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jepp godt å høre at det gikk bra til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå