Complexity Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 jeg kjøpte en pc, bygget den og under instalasjon av alle windows kommer det opp IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.. jeg sendte tilbake hovedkortet (asus a8n) men komplett sa at alv var i orden med det! så så nå har jeg sendt hele pc'en til reparasjon hos komplett.. bare lurte på hva i granskauen IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL vill si! ifølge microsoft er det rammen! (jeg har prøvd andre ram brikker til ingen nytte) og noen mener det er hardisken (har prøvd IDE hardisk med windows på! komm ikke langt i oppstarten før jeg fikk samme beskjed) irql er jo en komuniserings måte! vet dere hva som har fororsaket dette?? Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Mange forskjellige koder på denne typen feilmelding, men som du selv har kommet fram til kan minne være en årsak. Iflg. denne tråden er cpu-temperatur den mest vanlige grunnen til feilmeldingen, og det har også vært grunnen når jeg selv har møtt samme problemet: http://www.tweaksforgeeks.com/IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.html Lenke til kommentar
opticus Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 husk at det minne på hovedkortet(cache) og i harddisken også(cache) i tillegg til ram. du får vel opp en 0x000000 feilmelding også? søk på den på nettet, det kan gi deg endel vettig info, kanskje en bios oppgradering løser hele greia Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 den linken va dau Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 den linken va dau Virker nå fint her ennå. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 ja nå funka den! men prosessoren ligger på det samme som kompisen min sin (samme cpu) og har testa anna ram. biosen skjønte jeg ikke noe utav, man fikk resetta den, og deaktivert det som kunne deaktiveres. men men, det er komplett sitt problem nå! bare jeg har pc'en før til neste år så Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 yEAH! hele grunnen var defekt harddisk! og hovedkortet var heller ikke 100% så de har bytta harddisk og hovedkort. Byttet hovedkort til Asus K8N Deluxe og defekt harddisk til Samsung 160G. Testet maskinen med å legge inn windows xp. Kjørt også GoldMem, BurnIT og 3D Mark 05. Testet og funnet maskinen ok. har maskinen om ikke så lenge dah! yeah! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Oj, gammel tråd, men fant den under et søk. Har nemlig et spørsmål i den forbindelse. Jeg får også en slik IRQL not less or equal-feilmelding. Kjøpte for jobben en del komponenter for å bygge en PC. Den var ustabil fra dag en, og etter litt feilsøking fant jeg ut at defekten mest sannsynlig lå i hovedkortet. Sendte det tilbake til Norek, og de krediterte hovedkortet. Kjøpte et nytt på Datakjeden, men nå er problemet enda verre, og er drittlei feilsøking. Kan jeg sende hele maskinen til Norek for å få de til å finne ut hva som er feil? Eller mistet jeg den retten når jeg satt inn nytt hovedkort fra Datakjeden? Alle de andre komponentene (bortsett fra et par kabler) er kjøpt på Norek, og hovedproblemet ligger tydeligvis ikke i hovedkortet ettersom problemet ikke er fikset etter at det ble byttet. Endret 29. desember 2005 av Afseth Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 here har jeg spurt om nøyaktig det samme, formaterte vel 3 ganger før jeg var blitt kvitt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå