Gå til innhold

Dobbel MSI NX6600GT (SLI)

perstian

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å bygge meg en ny PC (socket 939) for å teste ut SLI-teknologien.

På spesifikasjoner (http://psdata.no/ps.asp?it=110527&mlevel=011300) så står det "Perifere / grensesnittenheter: CD-ROM, 350 W-strømforsyning"

Når jeg skal ha 2stk skjermkort av denne typen så sa en fra PSdata at han anbefalte ei strømforsyning på hvertfall 500W.

Som dere ser på denne strømforsyningen så er det 2x PCI-E powerconnectors som trengs for å bruke det skjermkortet (og jeg skal ha 2).

Nå må jeg ha hjelp av dere!

Hvordan strømforsyning har 2xPCI-E powerconnectors og er over 500W?

Det hadde vært veldig fint om dere kunne ha gitt meg link osv.

skal helst ikke koste mer enn 1500kr :D

Håper dere kan hjelpe meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men har denne PSU'en 2x PCI-Express connectors?

det er det som er viktigst

GeForce 6600GT bruker ikke PCI-Express connectors. Det er bare GeForce 6800GT og Ultra som har de av nVidia sine kort...

Desuten følger det med adapter til kortene hvor du har to molex kontakter i den ene enden og en en PCI-Express connector i den andre

Lenke til kommentar
hvis du ser her så ser du at det er en PCI-E kontakt som skal til.

men det er jo greit hvis det ikke trengs

Det som er på det kortet er en vanlig liten 4-pin kontakt (samme som du finner på disket-stasjoner)

Slik ser en PCIe strømkontakt ut...

powerconnector.jpg

heatsink.jpg

Du finner en slik på alle nye PCIe high-end ATi (X800XT og XT PE, X850 pro, XT og XT PE) og nVidia kort (6800GT og Ultra)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

har sett litt gjennom og det er noen som mener at jeg bør vente med å teste ut SLI-teknologien.

Derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe XFX GeForce 6800GT 256MB DDR, men da kommer dette med PCI-E connectors. Er det med ledninger i pakken eller må dette være med i fra strømforsyninga?

Lenke til kommentar
har sett litt gjennom og det er noen som mener at jeg bør vente med å teste ut SLI-teknologien.

Derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe XFX GeForce 6800GT 256MB DDR, men da kommer dette med PCI-E connectors. Er det med ledninger i pakken eller må dette være med i fra strømforsyninga?

Tror det er et fornuftig valg. Jeg tror det er liten mening i å kjøpe to 6600 kort som "budsjettløsning" idag. Men det blir jo et regnestykke. Jeg tar forbehold om at jeg ikke har gjort det ennå, så jeg vet ikke hva ytelse/pris er.

Etter min mening har man to valg: Enten kjøper man ett kort idag, og ett senere når man har råd og behov for det. Det kan være et 6600 eller 6800 avhengig av budsjett og behov. Eller hvis man har råd og lyst kjøper man to 6800 kort for å få det vasseste på markedet.

Men kjøper man to 6600 idag så har man jo "brukt opp" oppgraderingsmuligheten, og må ha to nye kort neste gang. Da er det antagelig mer regningssvarende med ett 6800, så har man muligheten åpen for ett til i neste omgang.

Noen betraktninger om dette i denne posten.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

det jeg tenkte på var å kjøpe et XFX GF 6800GT 256mb nå og 1 senere (etter konfirmasjon i Mai)

Men slik som han noen innlegg over skrev, at jeg trengte å gi skjermkortet ekstra strøm.

Hvordan får jeg gjort dette? (ekstra ledning, ledning fra PSU...??)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...