Gå til innhold

Erfaringer med Casio Exilim Z-40

Anbefalte innlegg

Står og vipper mellom to kameraer nå. Det ene er Casio Exilim Z-40 og det andre er Konica Minolta DiMage e40. Noen som kan si meg pros eller cons på begge disse? Prisen er nogenlunde lik. Hørt at hvit fargen skal være bedre på Konicaet, og skjermen er litt mer fargesterk.

Any input?

Mvh

-totto

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!!

Kjøpte casio exilim z40 på expert Mandag.... Synes det såg bra ut, men når eg kom heim og prøvde det, blei eg skikkelig skuffa... Det var nesten umulig å få skarpe bilder... Veldig bra i makro funksjon, men det var det.... Er kanskje bra om du har god tid til å stille inn, men når eg skal ta bilde av min datter på 1 år, treng eg noko som går kjapt... Reiste tilbake til expert Torsdag og bytta det i konica minolta dimage e40.. Kjempe fornøyd!!! Alle bildene ble klare og fine!! lite og fint kamera.. Fulgte med ein del meir utstyr med denne, f.eks kameravæske og av kabel... (Casio kan ikke kobles til tv)...

Lykke til med valget!!

Lenke til kommentar

Hei,

jeg svarte akkurat følgende på en annen post her på forumet:

"Jeg har akkurat kjøpt dette kameraet (Dimage E40) etter å ha brukt månedsvis på å vurdere det ene kameraet etter det andre.

Etter 2 dagers bruk: Dimage E40 tar helt greie bilder, er superenkelt i bruk, har det du trenger av innstillinger til vanlig hobbybruk, men kan godt brukes som et rent Point & Shoot kamera. Bildene hittil er helt OK, med klare fine farger og skarpe fine detaljer."

Jeg vurderte også Casio EX40. Men, skjermen på Dimage E40 virker mye skarpere og klarere, den har video-utgang, bildekvaliteten er nok også bedre enn Casio EX40, og så fulgte det med bæreveske. På den annen side er Best Shot funksjonen til Casio veldig lett å bruke (Dimage E40 har ikke tilsvarende), og batterilevetiden er bedre på Casio.

Lykke til med valget! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...