jingt Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Nå angrer jeg litt på at jeg kjøpte hk så tidlig. Har Abit KV8 pro for socket 754. Hva syns dere jeg burde gjøre? Selge hovedkortet og kjøpet 939? Hva er forresten fordelen med 939 fremfor 754? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm, hvis du taper mye på å skifte til s939 er det sikkert ikke verdt det, tror systemet ditt holder veldig lenge Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Om du allerede har et 754-system så ville jeg beholdt det. Hadde det vært at du skulle kjøpe nytt utstyr så hadde det absolutt vært en fordel og gått for 939 pga. at det begynner å bli ganske rimelig pris på det. De største fordelene jeg kommer på i farta er: - Dual channel-minne (som resulterer i kanskje 5-15% ytelsesøkning) - Mer fremtidsrettet (nye Athlon64 CPUer kommer ut på socket 939 nå, og 754 kommer nok mer og mer til å bli faset ut) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Dual chanal støtte og noen småting som jeg ikke kommer på er nok det som er forskjellen og at s754 fases ut mot slutten av året da... Lenke til kommentar
jingt Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Har bare hovedkort og Corsair minne. Hvis jeg tjener mye på det kan jeg jo prøve å legge det ut på QXL. Mange som kjøper for høyere pris enn det er i butikken. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 har kommet med den konklusjonen at jeg ikke bytter Lenke til kommentar
gsn Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Tror ikke du vill angre på det heller, hvis det kommer en ny cpu som du har kjempe lyst på til socket 939, så har sikkert hovedkortene sunket så mye i pris at det ikke vill bli så stor utgift der uansett, dual channel gir ikke mer en 3% ytelse forbedring etter det jeg har fått med meg, noen hevder også 5% men fortsatt.. ikke store greierne, og når systemet ditt begynner å bli for dårlig så kommer det sikkert en helt annen socket igjen og 939 er like utdatert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå