stidz Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 topic sier det meste, går det ann og sette passord på en bestemt mappe i winxp har noen ting jeg gjerne ville ha satt pasord på uten og kryptere vær eneste fil, Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Nei, det går ikke uten diverse tilleggsprogrammer, som ikke fungerer slik du vil det skal fungere. Hvorfor passordbeskytter du ikke kontoen din, og legger filene inn i f.eks. Mine Dokumenter? Lenke til kommentar
stidz Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 nei , vil ha mappene der dem er, men vet du om noen tillegsprogrammer som krypterer hele mapper da? sånn at alle filene og mappen blir kryptrert Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Du kan sette på kryptering og ta ownership over filene og restriktere andre brukere fra å lese de. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Du kan sette på kryptering og ta ownership over filene og restriktere andre brukere fra å lese de. hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Jeg skrev faktisk nettopp hele forklaringen, men så krasjet Opera 7.6 Preview 3. Hvertfall, dette er hvordan du gjøre det i w2k: Filsystemet må være NTFS. 1: Høyre museklikk på mappe, properties, security, advanced, owner 2: Velg din bruker og apply 3: Permissions, slå av "inheritable permissions from parent" 4: Endre standard entry "Allow-everyone-full control" til "Allow-DIN_BRUKER-full control" 5: Legg inn deny entries på alle andre brukere/brukergrupper på alt. 6: Gå tilbake til properties for mappen og under general, advanced finner du "Encrypt contents to secure data" HINT! Dersom det er mange brukere på din maskin kan du lage en helt ny brukergruppe bare for tilgang til denne mappen. CMD: net localgroup access /add net localgroup access DIN_BRUKER /add Og endre punkt #4 og #5 til: 4: Endre standard entry "Allow-everyone-full control" til "Allow-access-full control" 5: Legg inn deny entries på alle andre brukergrupper på alt. (administrators, users, guests, powerusers) Dette skal vel i teorien fungere fint, men jeg har en annen teori om at andre administratorer kan stjele ownershipet av mappen og gi seg selv tilgang. For å hindre dette kan du kjøre "secpol.msc" og endre: [Local policies - user right assignment - take ownership of files and other objects] til kun DIN_BRUKER. Endret 4. januar 2005 av Gunnar_ Lenke til kommentar
stidz Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 tusen tall. dette hjalp meg litt hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå