tommer Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei Skal kjøpe ny PC og ser for meg følgende oppsett: AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' ASUS A8N-SLI Deluxe Club3D GeForce 6800 GT Nec MultiSync LCD2080UX+ OCZ PC3200 Enhanced Latency Platinum 1 GB / 2x512 MB Western Digital Raptor 74Gb Skal prøve meg litt på overklokking og regner med å bruke PC'en til litt spilling (HL2 + BF) + kontorarbeid... Spørsmål: Er eventuelt 512 MB nok Ram? Er minnet ok mhp overklokking/AMD64? Skjermkort er ok for SLI senere? (Ser for meg evt å oppgradere med ett 6800GT kort til senere...) Handlevogn: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=11380 På forhånd takk Tom Lenke til kommentar
magio Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) - Ville kanskje kjøpt et mer kjent merke av skjermkortet, POV for eksempel. - Minnet du har valgt er helt konge til overklokking - 1024MB RAM er nødvendig ja edit: skrivefeil Endret 3. januar 2005 av magio Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 512 mb er vel nok ram. Men det er jo bedre med meir. Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ta en titt på Kingston HyperX-brikkene som er på tilbud hos Netshop om dagen. De er mye bedre på overklokking, samtidig som de er billige. Lenke til kommentar
tommer Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 512 mb er vel nok ram. Men det er jo bedre med meir. Er det isåfall bedre å bruke penegene på en 3500 prosessor? Lenke til kommentar
tommer Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Ta en titt på Kingston HyperX-brikkene som er på tilbud hos Netshop om dagen. De er mye bedre på overklokking, samtidig som de er billige. Er det disse du tenkerpå: Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR - PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-2-2-5-1) 13 kr 1 695,00 Lenke til kommentar
Fettlompe Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Club3d er da et kjent merke for meg i hvertfall Lenke til kommentar
magio Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ta en titt på Kingston HyperX-brikkene som er på tilbud hos Netshop om dagen. De er mye bedre på overklokking, samtidig som de er billige. OCZ er megabra til klokking, de har vunnet mange tester med klar margin. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 512 mb er vel nok ram. Men det er jo bedre med meir. Er det isåfall bedre å bruke penegene på en 3500 prosessor? Kanskje. Eg veit ikkje, men det er vel nokon som kan si deg det her på forumet. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 "Kjent merke til skjermkortet" Skjønner ikke helt hva han mener her..... Club3d er et kjent merke, og har veldig bra priser på skjermkortene. Skjønner ikke helt pointet å kjøpe et dyrere kort fordi noen mener at f.eks POV er et mer kjent merke. Det mangler noen begrunnelser her... Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ta en titt på Kingston HyperX-brikkene som er på tilbud hos Netshop om dagen. De er mye bedre på overklokking, samtidig som de er billige. OCZ er megabra til klokking, de har vunnet mange tester med klar margin. Poenget er at det jo finnes mange forskjellige brikker fra produsentene. OCZs R-2-brikker er konge på overklokking, men de koster mer. HyperX-brikkene klokker nærmest like bra, men er mye billigere. Er det disse du tenkerpå:Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR - PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-2-2-5-1) 13 kr 1 695,00 Ja! Lenke til kommentar
magio Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 "Kjent merke til skjermkortet"Skjønner ikke helt hva han mener her..... Club3d er et kjent merke, og har veldig bra priser på skjermkortene. Skjønner ikke helt pointet å kjøpe et dyrere kort fordi noen mener at f.eks POV er et mer kjent merke. Det mangler noen begrunnelser her... Tror jeg leste i en artikkel at man må ha kort fra samme produsent av kortet hvis man skal kjøpe ett til senere og kjøre SLI, altså POV kort er lettere å få tak i enn club3d hvis man skal ha ett kort til, men er litt tid siden jeg leste det, så kan være at jeg tar feil Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ser også at Tommer har linket til et 6800GT AGP som funker ganske dårlig med et HK som har Pci-e i SLI.... Lenke til kommentar
tommer Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Ser også at Tommer har linket til et 6800GT AGP som funker ganske dårlig med et HK som har Pci-e i SLI.... Åååå Rart at AGP versjonen av 6800GT er såpass mye billigere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå