huf Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Først slår jeg på pcen min. Så starter jeg opp et spill for eks. Når jeg har spillt en stund så skrur pcen seg av ta seg selv. Dette problemet kom etter at jeg tok vekk den gamle kjølepastaen min og hadde på NY artic silver 3. Jeg har ikke stillt inn på noen som helst innstilling for at pcen skal slå seg av når den har blitt ca 50 grader for det er da den ca slår seg av. Visst jeg starter opp pcen og går rett inn i BIOS så kan den stå der , å ikke slå seg av, men når jeg starter opp i windows slår den seg av etter en liten stund. Jeg kjører Windows XP og har Asus Probe innstallert med og uten nye drivere. kanskje det vil hjelpe å formatere? Kanskje det er Asus Proben som slår pcen av , men CPU treshold står på 86 grader eller noe sånt. Pcen slår seg av selv om Asus Probe ikke er aktiv. HJELP meg vær så snill den som kan seg med dette! På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Flere har hatt den samme problemet, nå husker ikke jeg hvordan man fikset det. Men prøv å søk på forumet litt.. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei, Jeg tror ikke d finnes sikkert løsning til dette problemmet. D er kanskje din PSU som ikke klarer å gi nok strøm vil jeg tro. Du kan j altid prøve å oppdatere alt som oppdateres kan (BIOS, Skjermkort driver, VIA AGP 4.11 beta driver OSV). Staljin Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 PSUen er på 340 watt så det er ikke det som er problemet. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: huf skrev (2002-06-09 11:37):PSUen er på 340 watt så det er ikke det som er problemet. Selv om PSU-en har nok watt, kan det være at den ikke leverer stabil spenning. F.eks. kan 12 volt synke til 10-11 volt, når PSU-en blir belastet. Dette kan føre til spontanomstart eller at PC-en slår seg av. Lenke til kommentar
keithho Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Har en kamerat med samme problem.. Maskinen låse seg eller skru seg av etter lengre tid på... Tror det er at du har tatt for mye kjølepaster på.... for mye av pastarene kan virke "varme" bevarende.. Lenke til kommentar
COMPstomp Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Kan det være skjerkortet som er litt tvilsomt, en venn av meg hadde for mye støv i/på gpu-viftene, sånn at pc'en slo seg av automatisk. Pleier som oftest å være varmerelatert :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå