mX mann Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg skal utti uka motere ny ram til min pc men er nå allerede igang med og forbrede monteringen. Jeg har ikke anti-statisk arbånd derfor tengte jeg att jeg kunne lage ett, Jeg fant fremm 2 krokodilleklemmer og litt høyttaler kabel :!: satte på den ene klemma i enden av kabelen som skal gå til jord, og så en på mitten som skal gå til pc kabinettet, og den siste en den tok jeg av isolasjonen (ca 10 cm) som jeg skal surre runt armen. Så lurer jeg på om dette er riktigt att både armen og kabinettet skal vere jordet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Er nok bare du som skal være jordet. Er i hvertfall sånn alle armbåndene i butikken funker. Cluet er at elektrisiteten går ut gjennom deg og ikke gjennom komponentene i PCen. Uansett skal du ikke ta dette så fryktelig alvorlig. så lenge du ikke ruller deg rundt på gulvteppet og hopper og spretter før du tar på RAMen går det høyst sannsynlig helt greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå