Gå til innhold

Hvilke 7200 HDD er stillegående? (ingen piping)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har en 80GB Western Digital, denne blir overgått av kabinettviftene mine så jeg hører den ikke i det hele tatt! En kammerat av meg har Segate Barracuda 60GB, han har heller ikke kabinettvifter, men en liten delta vifte på TaiSol'n sin. Denne er også uhørlig. Men jeg tror det er så liten forskjeld på støyen på disse harddiskene, jeg er iallefall kjempe fornøyd med harddisken min og skal kjøpe en Western Digital 120 GB 8MB snart.

Lenke til kommentar

Bare styr unna Maxtor.

Kjøpte en helt ny Maxtor 60gb 7200 rpm disk for en liten stund siden (2 uker) og den har allerede begynt å bråke og jobber betydeligere saktere enn min forrige WD 40gb.

Jeg skal gå for Seagate eller WD neste gang

Lenke til kommentar

Har en 60GB Seagate Barracuda. Har en PC som er så stillegående at det ikke er noe problem å sove 40 cm unna den, og likevel hører jeg ikke disken når jeg legger øret inntil kabinettet. Sier litt. Men det er ikke noe problem å høre gammeldisken (en IBM) når den jobber, selv om den står i en PC i naborommet med døren lukket :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-09 12:41, Kjetil Lura skrev:

du kan forvente at harddisker som er av nyere moddel er meget stille uansett vilken merke du velger.

Kjetil

Det kan man desverre ikke, har to ibmer selv, du hører ikke særlig godt at de jobber, men det er et evinnelig hvin fra de når de står på, prøv å slo av diskene og man vil med svært mange disker merke at suset fra maskina går vesentlig ned.

AtW

Lenke til kommentar

Hva med IBM's nye 120GXP serie? De er sinnsykt billige, 120GB for under 1500,-kr og 80GB under 900,-kr. Selvfølgelig støyer de noe mer enn Barracuda'en, men en kamerat av meg har en slik IBM 120GB og den hørte jeg ikke! Og PC'en hans er også veldig stille! Samtidig er Barracuda'en er dyrere, og funker DRITT i RAID. Aner ikke hvorfor, det bare er sånn.

Jeg sikler etter 2 stk. IBM 80GB 7200RPM 120GXP i RAID0 (hmm, hvis jeg tørr å stole på IBM?) Men det skal finnes et verktøy for 60GXP i hvert fall, som senker støyen betraktelig (går litt utover ytelsen)..

Jeg kunne tenkt meg å hørt bra argumenter FOR IBM i dette tilfellet. Det lønner seg veldig økonomisk ;) Samtidig er det kanskje verdens største produsent. Som en annen sa her på forumet; "De kan vel ikke fortsette å lage dritt for alltid?!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...