Ever Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Har egentlig ingenting imot litt skraping mens den jobber, men den der konstante pipinga er SINNSYKT irriterende. Noen spesielle merker som stikker seg ut som behagelig stille? Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Segate Barracuda IV - 7200 rmp. 40~80gb ikke den raskeste i sin klasse, men du hører ikke at den går rundt. IKKE ta Wesatern Digital eller IBM! Kun Segate som er helt støysvake. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Jeg har en 80GB Western Digital, denne blir overgått av kabinettviftene mine så jeg hører den ikke i det hele tatt! En kammerat av meg har Segate Barracuda 60GB, han har heller ikke kabinettvifter, men en liten delta vifte på TaiSol'n sin. Denne er også uhørlig. Men jeg tror det er så liten forskjeld på støyen på disse harddiskene, jeg er iallefall kjempe fornøyd med harddisken min og skal kjøpe en Western Digital 120 GB 8MB snart. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Det må uten tvil være Segate Barracuda IV 7200rpm. har 80gb utengaven av den selv. sammen med en cpuvifte som bråker 26dB og ett svært så stille power. en virkelig fin disk. ikke kjøp IBM iallefall! hardware.no har foresten gjort en test av seagate disken, hvis ikke du har sett deT? http://www.hardware.no/tester/harddisk/bar...iv80/index.html .. Lenke til kommentar
johna Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Har 2 Western Digital. De høres ikke i mitt tower! Har en ibm og en Seagate i en annen pc, men de knatrer no helt jevli i forhold.. Men,, ikke mye forskjell egentlig,, bare ikke velg Ibm. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 du kan forvente at harddisker som er av nyere moddel er meget stille uansett vilken merke du velger. Kjetil [ endret av Kjetil Lura den 2002-06-09 13:10 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Kjøp Seagate, pass på å få den med oljelagere. Lenke til kommentar
Neme Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Bare styr unna Maxtor. Kjøpte en helt ny Maxtor 60gb 7200 rpm disk for en liten stund siden (2 uker) og den har allerede begynt å bråke og jobber betydeligere saktere enn min forrige WD 40gb. Jeg skal gå for Seagate eller WD neste gang Lenke til kommentar
Ever Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Oljelager? Hvilke typer har det, og hvilke har det ikke? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har 2 WD disker, en på 120 GB og en på 80 GB. De er ikke hørbare.. Sikkert pga CPU vifta mi som lager en støy på ca 46 db... Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 da er jeg spent på hvordan forskjellen blir fra ibm 45 gb til to seagate barracuda IV ... diskene ligger og venter på meg på postkontoret ... Lenke til kommentar
Flex Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har en 60GB Seagate Barracuda. Har en PC som er så stillegående at det ikke er noe problem å sove 40 cm unna den, og likevel hører jeg ikke disken når jeg legger øret inntil kabinettet. Sier litt. Men det er ikke noe problem å høre gammeldisken (en IBM) når den jobber, selv om den står i en PC i naborommet med døren lukket :wink: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 12:41, Kjetil Lura skrev:du kan forvente at harddisker som er av nyere moddel er meget stille uansett vilken merke du velger.Kjetil Det kan man desverre ikke, har to ibmer selv, du hører ikke særlig godt at de jobber, men det er et evinnelig hvin fra de når de står på, prøv å slo av diskene og man vil med svært mange disker merke at suset fra maskina går vesentlig ned. AtW Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Samsung SP800H selges veldig rimelig på PS-Data. Denne disken er helt stille og blir heller ikke varm.. ikke hos meg ihvertfall! Anbefales! Ola Eirik Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Min WD 80GB 8mb cache er helt stille. Hører ikke når den jobber engang, så den er ihvertfall til å stole på :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 ATWindsor eg har 4 ibm disker,ja de kviner men de er tross alt laget i slutten av 99,eg har og en wd100gb og den er laget i januar 2002,den er der ikke mye lyd i. Kjetil Lenke til kommentar
PcProffen Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Har en WD 80GB, den var helt stille, bortsett fra en infernalsk piping av og til. Nå har jeg bytta fra et gammelt Aopen kabinett til Chieftec TX-10B-d, og pipinga har forsvunnet. Kjempedisk! Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg har 5*Westerm disker i den ene boxen min.. de er ikke stille iallefall Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Hvis du har en pc helt uten vifter er Seagate stillest. Men WD er også svært stillegående og har dessuten bedre ytelse enn Seagate. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hva med IBM's nye 120GXP serie? De er sinnsykt billige, 120GB for under 1500,-kr og 80GB under 900,-kr. Selvfølgelig støyer de noe mer enn Barracuda'en, men en kamerat av meg har en slik IBM 120GB og den hørte jeg ikke! Og PC'en hans er også veldig stille! Samtidig er Barracuda'en er dyrere, og funker DRITT i RAID. Aner ikke hvorfor, det bare er sånn. Jeg sikler etter 2 stk. IBM 80GB 7200RPM 120GXP i RAID0 (hmm, hvis jeg tørr å stole på IBM?) Men det skal finnes et verktøy for 60GXP i hvert fall, som senker støyen betraktelig (går litt utover ytelsen).. Jeg kunne tenkt meg å hørt bra argumenter FOR IBM i dette tilfellet. Det lønner seg veldig økonomisk Samtidig er det kanskje verdens største produsent. Som en annen sa her på forumet; "De kan vel ikke fortsette å lage dritt for alltid?!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå