Gå til innhold

4.85 GB dvd-r, hvor?

Wave

Anbefalte innlegg

Sikkert en stund siden, men jeg så at Beall har lansert "extreme extended" dvd-r plater med 0,15 GB ekstra kapasitet.

Noen som vet om disse kan kjøpes i Norge, og hvorfor har vi ikke hørt om disse?

Norwaydisc gutta, hører dere? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er klar over det ja, men etter litt overveiing har vi ikke vurdert å ta de inn av følgende grunner:

1: De virker ikke med alle brennere/programmer. Dette er jo som en slags "90/99minutters versjon" som vi kjenner for CD-R og som med CD-R er det begrenset støtte blant programmer og brennere for disse platene.

2: De virker ikke i alle lesere - samme grunn som over.

3: Vi må i så fall bestille direkte fra BeALL og de har et minimumskvantum som er STORT i forhold til den omsetningen vi har - så vil mest sannsynlig brenne inne med disse når DL plater kommer ned i akseptabel pris.

Så vi satser heller på at DL blir imeligere grunnet mer plass og mye bedre kompatibilitet med disse.

Lenke til kommentar
Vi er klar over det ja, men etter litt overveiing har vi ikke vurdert å ta de inn av følgende grunner:

1: De virker ikke med alle brennere/programmer. Dette er jo som en slags "90/99minutters versjon" som vi kjenner for CD-R og som med CD-R er det begrenset støtte blant programmer og brennere for disse platene.

2: De virker ikke i alle lesere - samme grunn som over.

3: Vi må i så fall bestille direkte fra BeALL og de har et minimumskvantum som er STORT i forhold til den omsetningen vi har - så vil mest sannsynlig brenne inne med disse når DL plater kommer ned i akseptabel pris.

Så vi satser heller på at DL blir imeligere grunnet mer plass og mye bedre kompatibilitet med disse.

hm... jeg så da en liste (husker ikke hvor, men kan prøve å finne ut) som viste ganske stor kompatibilitet med mange brennere. Blant annet mange NEC brennere, Pioneer, Sony osv... til og med NEC 1300A som er ganske gammel.

Det hadde vel heller ikke vært noe problem og opplyst om alt relevant med platene i deres ellers så fyldige produktomtaler.

Synes ikke det er noe argument at de ikke er kompatible med alt, det er ikke alle platene dere selger nå heller (egen erfaring)

Meget synd at vi ikke får sjanse til å prøve disse, 0.15 GB ekstra hadde vært kjærkomment. Foreløpig ser det ut som vi må vente en laang stund på at DL plater skal komme ned mot akseptabel pris (ca 20 kr, for meg)

Endret av Wave
Lenke til kommentar

vis du skal brenne filmer på disse sp kan du jo heller bare krympe platen litt mere `?

ser ikke vitsen i og betale mye mere for 0,15gb med ekstra ''space''

eller er det en annen grunn til at du vill ha de ?

kan kansje være kjekk vis du har noe som ikke kan krympes og må ha en 4.,85 plate

Lenke til kommentar
sant , men det er så lite at du ikke kommer til og merke det i det hele tatt ville jeg tro jeg merker ikke forskjeld på 1-2 hakk 10%-20% komprimering

10-20%?? Det merkes godt på en større skjerm... men klart, ca 150 MB er jo egentlig småtteri, og vil kanskje utgjøre noen få prosent... men alle monner drar :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...