Gå til innhold

6800U vs. X800XT PE (egentlig ingen vs. tråd)

Vo0do0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er de to korta med tanke på overklokking.

Jeg kommer til å overklokke med orginalkjøling...

Jeg klokker mitt PoV GeForce 6800 Ultra kort til 450Mhz på core.... så vil si de er ganske gode! :thumbup:

@sverre_gr: Tror Vo0do0 skal ha et AGP kort. ATi X850 er ikke i AGP, kun PCIe. Og på PCIe har nVidia-kortene mulighet for SLi, noe ATi foreløpig ikke har!

Lenke til kommentar
Raptor' date='03/01/2005 : 21:46'] @sverre_gr: Tror Vo0do0 skal ha et AGP kort. ATi X850 er ikke i AGP, kun PCIe.

ja, men det skal komme til agp også

Og på PCIe har nVidia-kortene mulighet for SLi, noe ATi foreløpig ikke har!

hva i ALL verden har det med saken å gjøre?!!!

han har ikke sakt noe om at han skal ha 2 kort han!

å ved tiden han trenger det hvis han kjøper et x850xt pe kort har ati kommet med en lignende løsning for lenge siden!

Lenke til kommentar
Raptor,03/01/2005 : 21:46] @sverre_gr: Tror Vo0do0 skal ha et AGP kort. ATi X850 er ikke i AGP, kun PCIe.

ja, men det skal komme til agp også

Og på PCIe har nVidia-kortene mulighet for SLi, noe ATi foreløpig ikke har!

hva i ALL verden har det med saken å gjøre?!!!

han har ikke sakt noe om at han skal ha 2 kort han!

å ved tiden han trenger det hvis han kjøper et x850xt pe kort har ati kommet med en lignende løsning for lenge siden!

Rolig nå headcleaver... :roll:

1: Det er ikke annonsert noe AGP versjon av X850 enda, ATi er ikke klar med PCIe - AGP bruen enda, da får han nok neppe noe kort før godt ute på våren... X850 på PCIe har heller enda ikke kommer ATi "lovte" det skulle komme før jul... :roll:

2: Den andre kommentaren angående SLi var til sverre_gr... Er det ikke lov å komme med rellevant informasjon? :roll:

Vo0do0: Har nå spilt over en time HL2 på 450Mhz core og 1200Mhz minne på 6800 Ultra kortet mitt. Ingen tegn til problemer. Kjører med orginal kjøler...

Edit: Vet ikke så mye om XT PE sine overklokkingsmuligheter. Trur kanskje du må sette på en bedre kjøler da. Har selv bare prøvd å klokke et vanlig XT kort. Det klarte ikke XT PE hastigheter (stoppet på 515Mhz).

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Jeg ville valgt X800XT PE uten tvil grunnet bedre AA og AF

Feil, bortimot ingen forkjell på kvaliteten

den er også raskere i høyere oppløsninger med AA og AF SKRUDD PÅ.

Riktig, men ikke i spill med D3 motoren, der vinner nVidia. Det samme gjelder også enkelte DirectX spill

Hvis jeg skulle ha valgt X800 XT PE måtte det vært med grunnlag i at kortet skulle være så lite så mulig fysisk, og at jeg skulle ha at så lavt så mulig strømforbruk.

Ellers hadde jeg valgt nVidia på grunn av gode Linux drivere, nytt design, dual DVI..

Men ikke la dette bli noen ATi vs. nVidia tråd. Jeg er sikker på at vi kan være enige om at Vo0do0 får et bra kort uansett hva han velger! :thumbup:

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å kjøre de høyeste oppløsningene... Jeg kommer til å skifte system når jeg må ned i 1024/768 med det systemet jeg har nå + det nye kortet. Så hvor bra det kjører dagens spill bryr meg ikke så mye. AA/AF bruker jeg ganske sjeldent selv om jeg har mulighet for det... Så nå lurer jeg på om det kanskje blir et 6800U på meg.

Edit: Hmm... Er det noe poeng i å legge ut 500,- ekstra for gainward sitt kort i forhold til BFG? Har fått inntrykk av at BFG klokker ganske bra. Ser flere som kjører det på 450/1200. Den kjøleren som står på gainward sine kort, var det ikke slik at det bare var en referanse kjøler?

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Feil, bortimot ingen forkjell på kvaliteten

Mente seff i høyere oppløsninger, beklager.

Riktig, men ikke i spill med D3 motoren, der vinner nVidia. Det samme gjelder også enkelte DirectX spill

Faktisk så er det ATI som har et ørlite grep om ytelsen i DX9, og slik har det vært en god stund. Du har helt rikitg i at nVidia yter bedre i D3, men ATI yter bedre i noen DX9 spill. Jeg vil også legge til at ATI kortet har høyere fillrate enn nVidia kortet, og vi ser at det blir mer og mer fillrate begrenset.

Jeg ville valgt ATI, grunnet gode drivere (ikke for Linux) og den fysiske størrelsen, den bråker ikke så mye, skal visstnok bråke lavere enn nVidia kortet. Begge kortene er gode, det er opp til deg.

Lenke til kommentar
Raptor' date='03/01/2005 : 22:53'] [GDI]Raptor

1: Det er ikke annonsert noe AGP versjon av X850 enda, ATi er ikke klar med PCIe - AGP bruen enda, da får han nok neppe noe kort før godt ute på våren... X850 på PCIe har heller enda ikke kommer ATi "lovte" det skulle komme før jul... :roll:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25414

jo vist er de kommet.

morsomt at du argumenterer for nvidia mot ati og likevel klarer å si "la oss ikke gjøre dette til en "vs" tråd".... :nei:

Lenke til kommentar
Raptor,03/01/2005 : 22:53] [GDI]Raptor

1: Det er ikke annonsert noe AGP versjon av X850 enda, ATi er ikke klar med PCIe - AGP bruen enda, da får han nok neppe noe kort før godt ute på våren... X850 på PCIe har heller enda ikke kommer ATi "lovte" det skulle komme før jul...  :roll:

jo vist er de kommet.

morsomt at du argumenterer for nvidia mot ati og likevel klarer å si "la oss ikke gjøre dette til en "vs" tråd".... :nei:

Les hva det står i Prisguiden... :roll:

Type: PCI Express

Jeg gjentar det jeg sa: ATi har ikke annonsert noen AGP versjon av X850 enda...

Lenke til kommentar
Jeg har ett 6800 Ultra @ 450/1200 nå og er fornøyd med det! Men skulle jeg valgt skjermkort i dag så hadde det blitt Radeon X850XT PE eller nVidia SLI.

De som sitter med rekorden i 3DMark 01, 03 og 05 bruker ATI.

Når man ser bort i fra SLI-konfigurasjoner ja...

Lenke til kommentar
Raptor,03/01/2005 : 23:29]
Raptor,03/01/2005 : 22:53] [GDI]Raptor

1: Det er ikke annonsert noe AGP versjon av X850 enda, ATi er ikke klar med PCIe - AGP bruen enda, da får han nok neppe noe kort før godt ute på våren... X850 på PCIe har heller enda ikke kommer ATi "lovte" det skulle komme før jul...  :roll:

jo vist er de kommet.

Les hva det står i Prisguiden... :roll:

Type: PCI Express

Jeg gjentar det jeg sa: ATi har ikke annonsert noen AGP versjon av X850 enda...

GDI, jeg tror han henviste til din uttalelse

X850 på PCIe har heller enda ikke kommer ATi "lovte" det skulle komme før jul

Der nevner du ingenting om AGP versjonen, kan vel kanskje mistolkes, men ATi "lovet" ikke at AGP versjonen skulle komme før Jul (Siden du skrev at ATi lovet noe).

En liten ting til: ATi lovet ingenting på det europeiske markedet da dem selv ikke står for dette markedet, og sist jeg sjekka globusen var fortsatt Norden en del av Europa. :thumbup:

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Raptor' date='03/01/2005 : 23:11'] Jeg er sikker på at vi kan være enige om at Vo0do0 får et bra kort uansett hva han velger! :thumbup:

for en gang skyld har du 100% rett raptor :thumbup:

Faktisk så er det ATI som har et ørlite grep om ytelsen i DX9, og slik har det vært en god stund. Du har helt rikitg i at nVidia yter bedre i D3, men ATI yter bedre i noen DX9 spill. Jeg vil også legge til at ATI kortet har høyere fillrate enn nVidia kortet, og vi ser at det blir mer og mer fillrate begrenset.

Jeg ville valgt ATI, grunnet gode drivere (ikke for Linux) og den fysiske størrelsen, den bråker ikke så mye, skal visstnok bråke lavere enn nVidia kortet. Begge kortene er gode, det er opp til deg

er enig med deg her!

ati har bedre grep om fler spill enn nVidia.

er vel bare doom 3 nVidia slår ati veldig!

GDI, jeg tror han henviste til din uttalelse

QUOTE (GDI)

X850 på PCIe har heller enda ikke kommer ATi "lovte" det skulle komme før jul

Der nevner du ingenting om AGP versjonen, kan vel kanskje mistolkes, men ATi "lovet" ikke at AGP versjonen skulle komme før Jul (Siden du skrev at ATi lovet noe).

En liten ting til: ATi lovet ingenting på det europeiske markedet da dem selv ikke står for dette markedet, og sist jeg sjekka globusen var fortsatt Norden en del av Europa

jepp :thumbup:

men jeg syntes da egentlig ikke at noen av disse er kjempe bra kjøp. kjøp heller et x800xt klokk til xtpe, gjør det samme med 6800gt bare til ultra.

du sparer mye på dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...