Gå til innhold

Ny Amd til max 25k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det ikke slik at et 6800 ultra kort yter bedere enn to stk. 6600 gt kort?, tenker på siden det er spill pc så ville jeg gått for et eller 2 stk 6800 ultra kort

ellers hadde jeg kanskje bytter noen av tingene slik at jeg hadde fått alt fra et sted

Lenke til kommentar

Anbefaler seagate disker med NCQ. Disse vil gi god ytelse og visst de følger Seagate standarder er de trofaste også. NCQ gir en ekstra ytelse på de rette kontrollerne som er på valgt hovedkort. Diskene kommer i 120, 160, og 300 GB i fleste butikker.

Uansett produsent, NCQ er det rette valget visst du har SATA2. Hvorfor ikke velge NCQ når du kan bruke den ekstra ytelsen NCQ gir?

Lenke til kommentar

Hvis du leser denne testen fra Anandtech så ser du at 1 stk 6800GT kort slår 6600 SLI i endel tester. Les den før du bestemmer deg.

The GeForce 6600GT seemed to scale reasonably well, with a pair of 6600GTs outperforming a single 6800 Ultra in Doom 3 and Half Life 2.  It doesn’t make too much sense to buy a pair of 6600GTs today however, as you’d be much better off getting a single 6800GT and upgrading to a second one down the road, which brings us to our next point, the upgrade value of SLI.

Endret av Espen_^
Lenke til kommentar
et 6800ultra yter bedre, ikke mye, men litt. så prismessig lønner det seg vel å ta 2 6600GT? det billigeste 6800ultra koster i prisguiden 4200 kr. og 2 6600GT koster vel rundt 3500?

Faktisk slår 2*6600GT ett 6800ultra i 3dmark05 med rundt 600 poeng.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ml#3d_mark_2005

jeg ville gått for 2 stykk 6600GT

hvem bryr seg om 3dmark? Hvis du ser på benchmarks av de faktiske spilla så ser du at gt6800GT er overall et bedre valg enn 2x 6600gt. Dessuten koster de like mye, du bruker mer strøm, maskina blir varmere og mer bråkete.

Lenke til kommentar

Heatseeker: Det skulle ikke vært lov å friste meg sånn med oppgradering selvom jeg brukte 20k i april... :p

Hva med en raptor eller en SCSI-disk siden du skal bruke så mye på en pc? Og 6600 holder i massevis da, men kanskje et 6800 kort er mere framtidsrettet for da har du jo mulighet til å kjøpe et 6800 kort senere også da! og hva med Logitech DiNovo v.2 som tastatur og mus? det er helt genialt, jeg har det selv! :D rekkevidden er enorm, kan sitte i stua å styre musikken via media pad'en og ladern til musa er også en hub så man kan kople til opptil 7 bluetooth enheter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...