kentdeviln Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 har lagt inn windows 2000 og har 2 problemer. Når jeg spiller Quake 3 , så er grafikken veldig kornete i forhold til i andre OS.Noen som vet hva dette kan skyldes?Det største problemet er likevel lyden.Når man skrur opp volumet litt , så blir lyden sinnsykt høy.Altså man har lydvolumet på 1 og skrur opp 1 hakk , da blir lyden MYE høyere enn i windows 98.Har ikke opplevd dette i windows 98.Lydkortet mitt er et live 5.1 kort.Holdt på å ødelegge hørselen her om dagen , hadde hodetelefonene på og bestemte meg for å slå av PC-en , mens jeg ventet på at PC-en skulle slås av ble lydstyrken skrudd opp på max , samtidig som en feilmelding kom. Arg sier jeg bare. Jeg har hatt samme problemet med andre maskiner i windows 2000 og lurer på hva som kan være galt.Mine ører er takknemlige for svar. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Når det gjelder grafikk osv. så er ikke 2k værre eller bedre enn andre nyere Windowsversjoner. I Quake som i andre spill må du stille inn oppløsning (gjøres i spillet, husker ikke hvilken meny, sikkert under "options" en plass), default er vel 640x480, noe som er..ehr..lite! 800x600 eller høyere er lissom minstekrav. Prøv å still litt høyere her og se hva som skjer! Når det gjelder lyden har jeg ingen formening om dette, virker som du får mer "guffe" ut av lydkortet i Win2k enn i Win98 - noe som vanligvis er en et gode, dog trommehinnene kan få seg en knekk. Kjekt med headset med volumkontroll! Mvh DFN Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 kjøp deg et par ordentelig høytalere med volumkontroll på ikke bare et du må styre i OS'et Lenke til kommentar
ricnas Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Windows 2000 oppfører seg bedre om man installerer servicepack 1 og 2 Det kan du gjøre fra disse sidene: http://www.microsoft.com/windows2000/downl...sp1/default.asp http://www.microsoft.com/windows2000/downl...sp2/default.asp Dessuten ville jeg forsøkt å installere directx8.1: http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/ -Vet ikke om dette hjelper deg, men maskinen vil i allefall ikke ta skade av disse oppgraderingene! Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Det holder dog med å installere Service Pack 2, man trenger ikke å ha Service Pack 1 installert på forhånd for å gjøre denne oppgraderingen. Visst han har VIA chipsett så er det selvfølgelig varmt anbefalt at han også installerer de siste 4 In 1 driverene fra VIA. Lenke til kommentar
kentdeviln Skrevet 19. november 2001 Forfatter Del Skrevet 19. november 2001 glemte visst å nevne at jeg kjører tweaka grafikk i quake 3 , dvs null detaljer og full lysstyrke.Kjører også dette i windows 98 uten den samme kornete grafikken.Joda jeg har høytalere , men problemet er at det er veldig lytt på hybelen og da er det en fordel med hodetelefoner , særlig etter klokka 11. :smile: Dessuten så fungerer det mye bedre å spille med hodetelefoner og da er det best med "normalt" lydvolum.Skal prøve å legge inn servicepack 2 og så får jeg se om dette hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå