carro Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Holder på å lage ei ny hjemmeside. Noen som har forslag til hva som kan gjøres annerledes med dette utkastet? Hva er bra, hva er dårlig? http://caroline.teinum.no/nyside.jpg Noen som vet hvordan jeg kan oppdatere nyhets- og bildebolken uten å måtte benytte meg av frames/iframes eller php (serveren støtter ikke php). På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Fant ikke menyen med en gang. Kanskje lage en litt mer synlig meny? Ellers var siden Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Veldig pent, likte headern spesielt. Men den gråe trekanten kunne du fjernet. Likte bildet av hun jenta (er det deg, btw`?). Ikke ha noe << eller >> eller || eller ::..:: eller -- eller * i menyen. (ja, det var overdrevet noe, men jeg hater slike, og det ser ofte lite pent ut.) I tillegg krasjer de med resten av sida. Ellers undrer jeg på hva resten av hovedfeltet skal bestå av? I hvertfall er dette et BRA utkast, fortsett på det! Edit: Etter noe fundering ville jeg definitivt fjernet den trekanten. Endret 3. januar 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Nice work.. Likte det veldig godt egentlig! Men, menyen er jeg enig i att må fikkses litt på ellers så var det ett toppers utkast ja EDIT: En ting jeg stussa litt på var helt nedert på siden din! rund kant til høyre og ikke til venste! Endret 3. januar 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 - Dette ser veldig bra ut! fargene matcher verandre, med det blir liksom litt mye....grått.. - Nå vet ikke jeg vilken farge du skal ha på toksten og vilken font du skal bruke. leg till Lorem ipsum på siden så vi får se en side som er fylt opp som den skal - vet ikke om det bare er meg, men det blir liksom litt tomt i bakgrunnen på logoen, bare grått... prøv å legg til noe mykt blur i bakgrunneln eller noe sånt Lenke til kommentar
carro Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Tusen takk for raske svar! Hyggelig at dere likte det. Enig i at menyen kanskje er litt lite synlig. Skal se om jeg kan pønske ut noe lurt der. Trekanten synes jeg imidlertid bør være der. Synes det blir noe tamt uten. Den markerer hva dette abstrakte orange/grønne kameraet fanger inn. Prøvde å lage siden uten << og -. Det så unektelig mye bedre ut. Jeg synes likevel det bør være et eller annet mellom menyvalgene for å markere et skille. Skal prøve å pønske ut et eller annet der også. Hvordan innholdsbiten skal se ut har jeg i grunn ikke tenkt noe særlig på ennå. Manglende rundt kant på høyre side er en glipp fra meg. (Jeg er jenta på bildet, ja. ) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Marvils 9 tanker: Førsteinntrykk: Pent. Bakgrunn: Vanskelig å få inntrykk siden så lite bakgrunn er med, men mulig den grønne fargen kan bli litt overdreven om man har høy skjermoppløsning. Header: Helt OK. Siste nytt og bilder er pent og nøytralt plassert. Meny: Vanskelig å få øye på. Trodde først at stifinner-greia var menyen, men fant liten logikk i den så jeg lette videre til jeg fant den skikkelige menyen. Footer: Ikke tilstede, jeg synes footer er en grei ting å ha med på en side. Typografi: Vanskelig å uttale seg om, hadde gjort seg om du la inn noe fylltekst (www.lipsum.org) og gav oss et nytt bilde. Generelt: Skal den være rettvinkla nede i høyre hjørne..? (Bare et spørsmål) Generelt: Absolutt potensiale! Stå på, det kan bli bra. Personlig: ASL? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Noen som vet hvordan jeg kan oppdatere nyhets- og bildebolken uten å måtte benytte meg av frames/iframes eller php (serveren støtter ikke php). Fant ut att servern din kjører IIS som da er windows server. Så om du da har støtte for ASP så kan man gjøre det med dette! Eller så kan jeg sikkert sponse deg med litt plass på webhotelet mitt (Du får egen ftp) for jeg har støtte for php og mere nok av plass Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Spennende. Veldig spennende. - bakgrunnsfargen tror jeg blir for mørk/skitten på stort areal - jeg hadde vanskeligheter med å finne navigasjonen - vanskelig å kommentere typografien, men utifra det lille vi får sett ser det ut som du legger opp til skriftstørrelse mindre enn det mine øyner kan lese - jeg ser du blander litt firkanter og avrundede firkanter. det ser litt merkelig ut enkelte steder - innholdet blir veldig atskilt fra header slik det er nå. prøvd å kjøre alt i en stor boks? da kan sida kanskje bli litt mer "sammenhengenede" Jeg liker idèen veldig godt. Kan bli spennede å se en ferdig versjon av dette. Lenke til kommentar
carro Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Takk for svar igjen! Har nå gjort noen små oppdateringer på utkastet. I stedet for << eller - mellom menyvalgene, har jeg lagd noen små orange prikker. Har også gjort skriftstørrelsen i hovedmenyen et hakk større. Hvordan synes dere dette fungerer? Tekst er for øvrig lagt til, det samme er også footer. Høyre hjørne skal fikses. Lemen: Har nok av plass på den serveren jeg er på nå, i tillegg får jeg det gratis. Ellers takk! :-) Serveren støtter ASP, ja, så det blir nok til at jeg benytter meg av det. Tenkte bare jeg skulle høre om det var noen alternativer før jeg evt. begir meg ut på det feltet. Frames og iframes er uaktuelt. Marvil: Kåt og livsglad dame på 50 fra Drangedal. (Men takk for de øvrige kommentarene dine ) Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Siden ser veldig fin ut for meg ihvertfall. Den er ren, fine farger, og er satt opp littegrann orginalt da Det første jeg legger merke til, eller ikke legger merke til er menyen. Den er alt for beskjeden og gjømmer seg litt bort fra alt det andre. Det burde du fikse på. Jeg ville også brukt den oransje fargen litt mer rundt på siden, vet ikke hvor, men kanskje litt her og litt der. F. eks blandt annet som :hover farge. Men siden ser veldig fin ut! Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Marvil: Kåt og livsglad dame på 50 fra Drangedal. (Men takk for de øvrige kommentarene dine ) :!: Lenke til kommentar
N* Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 er ikke helt sikker. men noe du kansje kan gjøre med trekanten er: -lysere gråfarge -flytte den bittelitt mot høyre. litt plass mellom den og den grønne firkanten. -flytte den litt ned. til midten av den grønne firkanten. Jeg ville også brukt den oransje fargen litt mer rundt på siden, vet ikke hvor, men kanskje litt her og litt der. F. eks blandt annet som :hover farge. og kansje f.eks som border på bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå