Gå til innhold

Nullpiksel-garanti på LCD-skjermer?

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel på Dan's Data (link til artikkelen her), hvor det står at de har denne ordningen i Australia. De hadde i allefall det i 2003.

If there's even one pixel/subpixel defect on any Samsung LCD monitor, within seven days of invoice, Samsung Australia will give you a direct, free, delivered-to-your-door replacement.

Forresten, som en kommentar til det noen skrev tidligere her om Eizo: Jeg ringte Eizo for noen måneder siden og spurte om det med døde piksler, og da sa de at de ikke hadde noen garanti som gir deg rett til å bytte hvis du har f.eks. kun én død piksel på skjermen.

Hvis de har en slik ordning på plass nå, er det i såfall noe som har kommet nylig, ellers var det bare fyren jeg pratet med som ikke hadde snøring eller noe sånt. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som virkelig har grunn til å juble, må jo være nettbutikkene som slipper å sitte med et "lager" av LCD-skjermer med pixelfeil som er returnert på angrefristen.

Døde pixler har jo ikke vært et sååå stort problem for kundene av nettbutikker, siden pixelfeil som oftes viser seg raskt etter at skjermen blir tatt i bruk. Hvis butikken nekter å bytte skjermen som en garanti/reklamasjonssak, har kunden kunnet bare levere tilbake skjermen under angreretten.

Lenke til kommentar
Leste en artikkel på Dan's Data (link til artikkelen her), hvor det står at de har denne ordningen i Australia. De hadde i allefall det i 2003.
If there's even one pixel/subpixel defect on any Samsung LCD monitor, within seven days of invoice, Samsung Australia will give you a direct, free, delivered-to-your-door replacement.

Forresten, som en kommentar til det noen skrev tidligere her om Eizo: Jeg ringte Eizo for noen måneder siden og spurte om det med døde piksler, og da sa de at de ikke hadde noen garanti som gir deg rett til å bytte hvis du har f.eks. kun én død piksel på skjermen.

Hvis de har en slik ordning på plass nå, er det i såfall noe som har kommet nylig, ellers var det bare fyren jeg pratet med som ikke hadde snøring eller noe sånt. :p

Dere kan lese om dead pixel policy her. De fleste produsenter er nevnt.

dead pixel policy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...